geluid dakraam

• marmies

Misschien een beetje een stomme vraag.

Wij zijn pas verhuisd en hebben nu dakramen.Nu ben ik een lichte slaper dus zodra het regent of flink waait lig ik al wakker.Heeft er iemand een tip of idee wat we kunnen maken/doen als het bijv. hard regent of waait????

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Als het Velux-ramen zijn danis er speciaal geluidwerend en/of gelaagd glas te koop (sets). Ook kun je een screen monteren, als dit naar beneden zit dan scheelt dat ook in het geluid (regen), of een rolluik, zal ook wel schelen, geluid zit dan meer naar buiten.

beter misschien oordopjes?

ook het dak maakt lawaai als het regent!

eigenlijk moet je gewoon liggen genieten van de sinterklaasachtige geluiden, val je lekker met het gerikketik van de regen in slaap..

succes en droom lekker

peter

• Toon

oordoppen in?

• henk

Ja, in je neus helpt niet.

• marmies

oordoppen werkt wel voor onszelf maar bij onze kids van twee gaat dat niet he.

We zijn eigenlijk op zoek naar een niet al te dure oplossing. :

• Ron

Die kinderen wennen daar heus wel aan, moet je je niet te druk om maken, ook voor die kids is het natuurlijk allemaal vreemd en nieuw, maar dit gaat snel over.

• ed

Marmies let op!!

Lag deze week een “landleven” in bed te lezen, daarin zag ik je eventuele oplossing en dacht, dit moet ik ff posten…

Die mensen hadden voor hun dakraam 2 luiken gemaakt die je naar links en naar rechts open kunt schuiven, dus aan de binnenkant via een soort railsysteem.

Op de foto zag t er heel knus uit en je hebt gelijk ook zonnewering, in jullie geval zal je dus ook een plaatje isolatie erin kunnen verwerken.

Ik hoop dat t wat is enne succes ermee!!!

Edward

• Margriet

Hee, grappig, dat hebben wij ook gemaakt voor ons Veluxraam in een schuin dak.

Staat inderdaad heel gezellig en houdt alle licht tegen. (en warmte).

Ik had het ideetje jaren geleden al eens uit de “Doe Het Zelf” geknipt en bewaard. (toen was het nog echt een leuk klusblad…….)

Heel makkelijke oplossing en heel leuk, kan niet anders zeggen.

Gr. Margriet.