Stucen met dit weer...?

• Guido

Hallo,

Ik ben van plan om deze week een aantal muren in ons nieuwe huis met een laag Fix & Finisch glad te gaan maken (oude sierpleister).

Kan dat wel bij deze temperaturen?

Of hard het spul te snel uit..?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet,

Guido

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

de fix-en-finish zal iets sneller afbinden dan normaal. ALs de ondergrond niet te sterk zuigt (eventueel even voorstrijken) en je doet niet te grote oppervlakken tegelijkertijd dan gaat het wel, ook al omdat je de 2e afwerklaag er nog over heen moet zetten en je bent zelf ook gauw kapot.. zeker als je het niet gewend bent.

Knauf adviseert overigen een ander product hiervoor namelijk F2F, in combinatie met de speciale F2F basic- grondering.

(F2F betekent filler to finish). Is verkrijgbaar in zakken en emmers, maar niet altijd op voorraad.

als je bang bent dat je een te snelle afbinding krijgt met dit weer zou je ook een spuitpleister (wel een dunpleister nemen) kunnen overwegen, deze mengen makkelijker en je kunt deze na ongeveer 200 minuten nog afpleisteren.

Fix en Finish hoor je eigenlijk voor te strijken met betocontact, maar vaak wordt er gewoon over de oude sierpleister heengestreken met de hoop dat de nieuwe grondering alles een beetje vast zal zetten.

succes

Peter

• Guido

Bedankt voor het antwoord.

De sierpleister is al gegrond met Knauf Stuc-primer.

Wat kan ik dan het beste doen..? Fix & Finish hierover, of toch maar kijken voor F2F ?

Ik heb al redelijk wat stucwerk aangebracht in onze nieuwe woning… Alleen nog niet bij deze temperaturen,

In iedergeval alvast bedankt…

Guido

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

fic en finish gaat wel, als je een dunpleister M kan krijgen kun je ook met dit weer langer afwerken

succes

Peter