Hallo beste mensen,
Op ons plafond in de woonkamer van ons (huur)huis zit veegvast. Nu twijfelen wij of we er weer veegvast overheen smeren of iets anders. We zijn onhandig en a-technisch maar ik weet wel dat er geen latex o.i.d. overheen kan. Een stukadoor zegt dat er spul overheen gesmeerd kan worden (na afsteken van bladders en afstoffen) dat Flefopol of zoiets heet, daarna kan het met structuurverf. Ik heb ook bij de plaatselijke behangboer gevraagd, die kennen dit spul niet en adviseren om verder te gaan met veegvast. Het vreemde is dat er aan één kant van de kamer bladders zitten, misschien door invloed van zon en warmte? vlgs. de behangboer moet er dan iets anders onder zitten. Bij mijn weten is het enkel veegvast, in 25 jaar hebben wij het 2x ermee gedaan, wat de vorige bewoners gebruikt hebben, weet ik niet meer. Kent iemand dat Flefopol en de resultaten? of een suggestie om niet te moeilijk en niet te duur iets anders erop te doen? Als ik het door de stukadoor laat doen kost het 160 euro voor het Flefopol en ongeveer 350 voor het structuurverven, vind ik toch wel erg veel geld dus we proberen graag iets zelf.
Groeten van Trijn