veegvast op plafond

• Trijn A.

Hallo beste mensen,

Op ons plafond in de woonkamer van ons (huur)huis zit veegvast. Nu twijfelen wij of we er weer veegvast overheen smeren of iets anders. We zijn onhandig en a-technisch maar ik weet wel dat er geen latex o.i.d. overheen kan. Een stukadoor zegt dat er spul overheen gesmeerd kan worden (na afsteken van bladders en afstoffen) dat Flefopol of zoiets heet, daarna kan het met structuurverf. Ik heb ook bij de plaatselijke behangboer gevraagd, die kennen dit spul niet en adviseren om verder te gaan met veegvast. Het vreemde is dat er aan één kant van de kamer bladders zitten, misschien door invloed van zon en warmte? vlgs. de behangboer moet er dan iets anders onder zitten. Bij mijn weten is het enkel veegvast, in 25 jaar hebben wij het 2x ermee gedaan, wat de vorige bewoners gebruikt hebben, weet ik niet meer. Kent iemand dat Flefopol en de resultaten? of een suggestie om niet te moeilijk en niet te duur iets anders erop te doen? Als ik het door de stukadoor laat doen kost het 160 euro voor het Flefopol en ongeveer 350 voor het structuurverven, vind ik toch wel erg veel geld dus we proberen graag iets zelf.

Groeten van Trijn

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Flevopol (fabrikant Metzger, zie hyn website) is een universeel gronderingsmiddel en hechtmiddel. ALs de veegvast laag te dik is zal de latex wel hechten, maar kunnen er evengoed bladders ontstaan. Mijn adcies zou zijn: afwassen met water (is wel veel werk maar dan zijn de bladders ook weg) en weer veegvast gebruiken, of heel goed afwassen totdat alles weg is en synthetische muurverf gebruiken, of inderdaad flevopol of een grondeer van albastine, en latex. Veegvas is de goedkoopste oplossing!

succes

Peter

• Trijn A.

Peter,

bedankt voor je antwoord.

Ik denk dat we toch maar met veegvast aan de slag gaan, idd de goedkoopste oplossing, een structuurtje op het plafond is wel mooier maar je zit toch niet steeds naar boven te koekeloeren.

Groetjes, Trijn

• A.P. Mulders

Hallo

Wij hebben een huis gekocht waarvan het plafond is behandeld met veegvast. Het plafond is behoorlijk gehavend dus we willen deze opnieuw laten egaliseren door een stukadoor. De stukadoor heeft ons geadviseerd de laag veegvast te verwijderen. Dit voor een betere en gegarandeerde hechting. Heeft iemand een geweldig idee/advies hoe dit veegvast te verwijderen?

Groet Fons

• bezoeker

Fons,

Zoals je ziet heb ik lang geleden hierover ook een vraag gesteld en antowoord gekregen van Peter. Wij zijn weer met veegvast aan de slag gegaan omdat we geen zin hadden om alles eraf te boenen. Als je er echt vanaf wilt en je komt in een leeg huis, zou ik toch gaan boenen, Als er niks in staat is het dé kans om van het veegvast af te komen en iets mooiers op het plafond te doen.

Groet, Trijn