Iedere keer als ik een reeds gebruikte kwast pak om te gaan schilderen is ie keihard, heeft er iemand een tip hoe ik ze schoon moet maken en hoe ik ze op moet bergen??
alvast bedankt
Ik denk dat je het schoonmaken geprobeerd hebt na het gebruik van met terpentine verdunbare verf (alkyd). Ik begin er niet eens aan! Geen doen, vies werk en je ziet zelf het resultaat!
Ik maak ze alleen maar schoon als de kwasten gebruikt zijn voor acrylverf (op waterbasis /water verdunbaar). Gewoon met water, evt. beetje zeep. Touwtje door het gaatje doen en de kwast ophangen.
(Men zegt dat alkydverf stinkt, minder snel droogt, duurder is, maar een mooier resultaat geeft dan verf op waterbasis.).
Jacqueline
de doe het zelver loopt altijd teknoeien met deze dingen…tussen de klusjes door een kwast in een plastic bekertje…of in de terpentine..manmanman…wat een knoeiers.
zet je kwast als je hem een paar dagen niet gebruikt,gewoon in een pot met water.tot aan de steel.wil je hem gebruiken sla hem gewoon uit.(is het acrylaat spoel hem uit met water.)simpel.de mens zet hem vaak in terpentine daar krijg je zo een knoei boel van.het loopt langs je ellebogen naar binnen.
gebruik je kwasten niet meer….spoel ze goed uit.alkydhars in peut,daarna met water en dreft.het mooiste zet je ze weg in gekookte lijnolie.zo blijven de haren soepel.
acrylkwasten,goed uit spoelen met water en zeep.goed uitdraaien.haren naar elkaar toe knijpen.en weg leggen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?