vraag

• Paula

Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik heb het volgende probleem:

Na het plaatsen van mijn nieuwe keuken is mijn gasverbruik sterk gestegen. Ik ruik geen gaslucht en er zijn geen bubbels als je er zeepsop op doet. . De keuken is ruim 2 jaar geleden geplaatst. In het eerste jaar heb ik 50 meer verbruik en nu 100. in vergelijking met twee jaar geleden, Het ligt niet aan mijn kookgedrag want die is niet veranderd. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.

• rene

heb je misschien ook een nieuw geiser of combiketel?

• Paula

ik heb ook een nieuw geiser. MBT verwarming heb ik blokverwarming dus dat is een aparte rekening. De gasrekening is dus alleen bestemd voor de geiser en koken.

• marcel

wat voorn merk kookplaat heb je ?

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

als je twijfelt of er een gaslek is zou je eventueel de installatie kunnen laten afpersen. Een nieuwe kookplaat kan wel iets meer gebruiken dan de oude. Kijk eens hoeveel je gebruikt met 1 dag koken (dus vooe het koken even de stand opnemen en daarna ook) dan maal 365, heb je een indicatie.

Vraag anders eens de gasleverancier of die een mening hierover heeft!

succes

Peter

• jbrouwer

Het kan inderdaad schelen wat voor kookplaat je hebt, ik heb zelf een boretti die hele grote vlammen geeft en niet af te stellen is (gevolg regelmatig aangebrand eten en meer gasverbruik). In principe moet er gespecificeerd zijn wat het verbruik is per brander, vergelijk dat eens met de specificatie van je vorige kookplaat. succes ermee

• Hans F

Warm water is een grote slokop, de capaciteit van de geiser hoeft maar iets groter te zijn dan de vorige (grotere straal warm water) en het verschil is al verklaard.

Hans F

• bel

rare opmerking misschien maar zit de fout niet bij het nutsbedrijf

(vorig jaar of dit jaar schatting verschil in opname datums of kapotte meter ?)

• Paula

Ik heb een Bosch kookplaat met een wokbrander. EN ik denk dat het de wokbrander ls want die had ik vroeger niet en mogelijk ook aan betere de geiser