extra cv pomp ?

• ivo

Goedeavond,

begin dit jaar hebben we bijruimte voorzien van een betonnevloer met daarin leidingen tbv vloerverwarming. na drie maanden drogen van beton zijn tegels gelegd.

in een hoek komen de twee buizen uit de vloer die op het bestaande cv-systeem aangesloten moeten worden. ik heb me laten vertellen dat er een extra pomp tussen moet. Wie kan mij vertellen wat voor zoort pomp er dan tussen zou moeten, en wat die pompen ongeveer kosten?

de ruimte waar die vloerverwarming in ligt is 2,00 bij 6,50 mtr. en moet dus worden aangesloten het bestaande cv-systeem welke is voorzien van een nefit combi-ketel.

ik hoor het graag.

Groeten Ivo

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

Je moet een vpoerverwarmingspompgebruiken die het water rondpompt en een beetje warn wter bijmengt. Let wel op dat je een type neemt die geschikt is voor de huidige generatie CV-ketels!

je kunt ook een regelunit zonder pomp gebruike, die rechtstreeks op de installatie wordt aangesloten. deze is echter bedoeld voor kleine ruimntes en zal in een woonkamer minder werken.

succes

Peter

(als je de pomp niet kunt vinden mail maar even welke regio krijg je wel een adres)