wasmachine afvoer

• marieke

Hallo,

Is er iemand die mij kan helpen?

Ik wil graag weten hoe hoog de afvoer-buis van mijn wasmachine moet zijn?

Ik vind dat mijn was maar muf blijft ruiken nu heb ik wel eens begrepen dat als je afvoerslang te hoog zit het water niet goed weg kan en daardoor achterblijft in de wasmachine en dus gaat stinken.

Dus wie o wie weet dit?

Alvast bedankt,

Marieke

• P.J.v.dBerg bouw Oud Gastel

meestal is tussen de 60 en 90 cm voldoende. Zit er wel een sifon in de afvoerbuis? misschien wordt deze leeggezogen omdat er geen goede beluchting is!

is met een t-stukje en een binnenbeluchter te verhelpen!

succes

Peter

• mriek

hoi naamgenoot ;-)

ik heb ook wel eens ergens gelezen dat als je wasmachine naar ‘oude sokken’ ruikt, je het wasmiddellenbakje ff schoon moet maken ivm schimmel.

groetjes!

• Gerrit

Heel veel reparaties aan witgoed komen door het wassen op lage temperaturen waarmee de afwasmiddelfabrikanten adverteren.

Doe 1 x per maand het volgende: Vul het zeepbakje met een kopje huishoudsoda en laat de machine een complete wasgang doen op de hoogste temperatuur. Je staat versteld hoe de rubbers er na een paar maal uitzien. Als nieuw.

De stank komt meestal van schimmels die zich in de machine nestelen en die niet gedood worden door de lage temperatuur.

Dit zelfde verhaal geldt ook voor de vaatwasser.

• Margriet

Klopt helemaal. Af en toe even de kookwas erover en je machientje ruikt weer naar roosjes.

(ik doe bij die lege trommel meestal even alle vaatdoekjes die ik heb, ook meteen lekker heet gewassen)

Gr. Margriet.