Gloeiend dak!!!

• Herry

Mijn platte betondak doet in deze tropische tijd denken aan een steengrill!.

Zelfs s' morgens zit de warmte van de vorige dag er nog in. De temperatuur in huis loopt dan ook op tot ongeveer 30 graden.Laat ik er maar gelijk bij zeggen dat in de winter met koude wind er dus ook flink gestookt moet worden(hout en gas).

Ook ik snap dat er aan dak-isolatie moet worden gedaan, maar….Wat en Hoe?

Het gaat hier om een zogenaamd stadmonument met een zadeldak van 20 cm beton uit 1953.Hoor van iedereen adviezen: Buiten een laag aanbrengen, nee je moet binnen een laag aanbrengen.Etc.Etc.Op het dak zit een dikke laag zwart asfalt.ik ben er even op geweest maar moest daarna bijna opgenomen worden in het brandwondencentrum.

Afijn: Wie o wie heeft effctieve raad? Kan ik het zelf i.p.v. een duur bedrijf met dure bedrijfsbussen? Moet ik misschien een goede airco nemen?

Dus: hoe kan , met beheersbare kosten en moeite een betere isolatie worden bereikt?

Bedankt voor je hulp! Vandaag vlucht ik naar de camping.

Groet: Herry

• sander

Je hebt een dak van mastiek. Die zou ik als ik jou was door ervare dakdekkers laten verwijderen en als jhe het toch zelf wil doen doe dan een skibril op, en normale kleding aan. heb je het verwijdert direct dochen.

en van buiten uit isoleren en dicht laten branden door een goede dakdekker voor komt een hoop elende

• simon

Er bestaat een brandwerende foam. Peur-schuim achtig.

Ik heb in een winkel gezien dat dit op het dak van binnen met een spuit aangebracht werd voor de brandveiligheid.

Als het brandwerend is heeft het ook een hoge isolerende waarde.

Volgens mij kan je ook peurschuim per vrachtwagen bestellen.

Simon

• sander

Over het algemeen is het beter van buiten uit te isoleren

• Eric

Van buitenaf isoleren, anders krijg je aan de verkeerde zijde condensvorming.

Dus, als je van binnen naar buiten kijkt:

plafond - dakbeschot - isolatie - dakleer. Isolatie moet dus direct onder het dakleer zitten.

Misschien is er lichte kleur dakleer in de handel, voorkomt dat het dak zo heet wordt, Anders witte kiezels erop, of de zon afschermen.

• richard

van buitenaf isoleren is inderdaad het beste er zijn meerdere manieren isolatie op beton te bevestigen, is per situatie verschillend.

slopen van de oude dakbedekking heel voorzichtig doen, zorg dat het niet al teveel stuift, is heel erg pijnlijk voor je ogen.

met fris weer slopen, als de bedekking door de zon is opgewarmd breekt het niet meer, maar buigt het.

beste advies, niet zelf doen maar laten doen!