Afvoerputje verwijderen

• mono

Hallo,

Ikben bezig met het verbouwen an de badkamer. Het bestaande afvoerputje voor de douche komt nu te vervallen. Mijn vraag is echter hoe dit het simpelst is op te lossen.

Het putje is ingemetseld in de oude tegelvloer, en de leiding ligt erg diep in de betonnenvloer. Ik ben bang dat als ik de vloer openbreek, ik dan zonder meer door het plafond in de woonkamer uitkom. Naast deze afvoerput zijn er verder op de leiding -via verschillende aftakkingen- nog een afvoer voor de wastafel, douchecabine en wasmachine.

• Gerrit

Vloer rondom wegkappen en een blinddop plaatsen

• mono

Is een metalen leiding met diameter van 55mm. (Huis is bijna 35 jaar oud). Bestaan hier dan ook eindkappen voor…?

Is er nog een andere methode? (Zie mijn probleem met het hakken van de vloer).

• Gerrit

Is het toevallig een loden leiding? Die kun je nl vrijmaken en voorzichtig platdrukken en wat kloppen, dat zit hij al bijna dicht. Wees voorzichtig met solderen. Als je nog nooit lood hebt gesoldeerd, blijf er dan af en laat het bij het dichtkloppen.

• mono

Het is idd een loden leiding.

Platdrukken moet wel lukken, denk ik. Bedankt voor de tip.

De leiding mond dus uit in een put. Na het platdrukken en dichtkloppen, het putje gewoon dicht purren?

• Gerrit

Ja, dun laagje en dan cement er op.

Sukses

• roy

Neem ipv. officiele dop een pvc-kap met siliconenkit eroverheen plakken, niet fraai (toch uit zicht neem ik aan) wel dicht.

Roy

• mono

Bedankt voor de tips.

Ik ben er gisteren even mee bezig geweest. Kon er niet zo makkelijk bij komen en heb een stuk in de vloer deels moeten weghakken. Vervolgnes de leiding dichtgeslagen, en rondom opgevuld met cement. En nu maar hopen dat het zaakje niet gaat lekken.

• Margriet

Oei.

Bij leidingen moet je nooit hopen, maar zeker weten. Gr. Margriet.