gasfornuis aansluiten

• DyingBride

Ongeveer een jaar geleden heb ik op deze pagina een vraag gesteld over het aansluiten van een gasstel. Dit is toen prima gelukt. Hieronder de link naar de discussie.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=70&i=14204&t=14204

Ik ben nu net weer verhuisd en heb een ander gasfornuis gekocht (tweedehands). Hieraan zit ook een rubberen slang maar de moer is anders. Er zit een rubberen ring in de moer die een groot deel van de diameter in beslag neemt (er blijft een opening van ongeveer een halve cm over). Betekent de aanwezigheid van deze ring dat ik geen teflontape moet gebruiken?

• Toon

Ja, maar vervang ook de slang voor een nieuwe.

• DyingBride

Ik las ergens iets over dat rubber slangen niet meer toegestaan zijn…zijn ze nog wel te verkrijgen dan? Ik had het me ook al bedacht; wel zo verstandig.

• marcel

haal een nieuwe gas kraan en een nieuwe bijpassende gas slang dan ga je helemaal op save

geen teflon tussen het rubber gebruiken

succes

• DyingBride

De gaskraan mag ik niet vervangen. Ik woon in een studentenhuis en alles is nog maar een jaar oud.

• marcel

als dat nieuw is moet je dat laten zitten

zo als ik het nu lees zit die rubberen slang aan dat gas fornhuis die moet je er af halen en op die aan sluiting moet je dan ook een ander punt stuk op zetten dan moet je even kijken welke je nodig hebt een 3/8 of een 1/2 duims deze ook weer met teflontape vast zetten een nieuwe gas slang er aan en klaar ben je

succes

• DyingBride

Wat bedoel je precies met ‘puntstuk’? Er zit een hoekstukje aan het fornuis en daaraan nog een klein extra stukje en daaraan zit de slang zelf.

• marcel

dat extra stukje moet er af en daar moet een nieuwe op waar ook je nieuwe slang weer op past die moet je even mee nemen om dat daar 2 maten in zijn 3/8 en 1/2 duims

• P.J.v.d.Berg Bouw Oud GAstel

zelfde discussie nog een keer dus:

als er een rubber afdichting zit NOOIT teflon gebruiken. de moet moet het rubber sluitend aandraaien en kan dat dan niet meer. Waarschijnlijk heb jee een oud type (zelfgemaakte) slang, (maar dan is de gaskraan waarschijnlijk ook oud) de datum staat er meestal op. of de slang is op de ouderwetse manier ingekort. Vervang maar de slang dus door een nieuw, als deze niet op de kraan of het fornuis past zijn er speciale rechte of haakse verloopjes in de handel.

Succes

Peter

• marcel

ja peter!!! als je het goed leest heb ik alles wat jij nu zegt al verteld