Ik weet het niet meer…..Wij hebben een composiet aanrechtblad uitgezocht, gezoet. Wat een drama dat blad, alles zie je er op. Nu zijn, bij het plaatsen van de keukenbladen en de smetplinten , de naden afgekit met een zwarte kit! Lelijk gedaan, slordig en het glanst, verschrikkelijk. De oplossing komt er aan volgens de keukenboer. Namelijk kit helemaal verwijderen en dan opnieuw. Ik geloof nooit dat ie dat er uit krijgt, want het zit er diep in, niet alleen bij de smetplinten, maar vooral is het slordig bij de aanhechtingen van de bladdelen, geen schilderstape gebruikt, dus dikke randen.
Nu moet ik het blad gaan impregneren omdat het anders niet bestand is tegen de vlekken, maar ik ben bang dat als ik dat impregneerspul er op doe, dat die kit er onder gaat zitten en er mee in trekt. Maar het andere verhaal is, wij gaan er over 2 weken wonen en dan moet toch eten gaan koken en dan krijgen we vlekken die we er niet meer uit krijgen.
Wat nu te doen. Wel/niet impregneren, zou de kit er nog uit kunnen bij zo'n gezoet blad?
De keukenzaak zegt gewoon impregneren en dan maar hopen dat ze het er niet meer uit krijgen en wij een ander blad uit mogen zoeken?