probleem met composiet keukenblad en kit

• Joyce

Ik weet het niet meer…..Wij hebben een composiet aanrechtblad uitgezocht, gezoet. Wat een drama dat blad, alles zie je er op. Nu zijn, bij het plaatsen van de keukenbladen en de smetplinten , de naden afgekit met een zwarte kit! Lelijk gedaan, slordig en het glanst, verschrikkelijk. De oplossing komt er aan volgens de keukenboer. Namelijk kit helemaal verwijderen en dan opnieuw. Ik geloof nooit dat ie dat er uit krijgt, want het zit er diep in, niet alleen bij de smetplinten, maar vooral is het slordig bij de aanhechtingen van de bladdelen, geen schilderstape gebruikt, dus dikke randen.

Nu moet ik het blad gaan impregneren omdat het anders niet bestand is tegen de vlekken, maar ik ben bang dat als ik dat impregneerspul er op doe, dat die kit er onder gaat zitten en er mee in trekt. Maar het andere verhaal is, wij gaan er over 2 weken wonen en dan moet toch eten gaan koken en dan krijgen we vlekken die we er niet meer uit krijgen.

Wat nu te doen. Wel/niet impregneren, zou de kit er nog uit kunnen bij zo'n gezoet blad?

De keukenzaak zegt gewoon impregneren en dan maar hopen dat ze het er niet meer uit krijgen en wij een ander blad uit mogen zoeken?

• marcel

hoi joyce

als het goed is bestaat het inpregneer setje uit 2 flesjes de 1e is een schoon maak middel en het 2e is een inpregneer maak het blad goed schoon met het schoonmaak setje en daarna pas met inpregneer zet deuren en ramen open wand het stingt behoorlijk dit moet je echt doen anders zie je alles op het blad als je geen nieuw blad krijgt heb je een vies lelijk blad

een nieuw blad krijg je niet zomaar dus ze zullen er (als ze een goeie service verlenen) alles aan doen om het goed te krijgen en het kit en uit tehalen en das wel tedoen met inotech

succes

• Joyce

Dat de kit eruit te halen valt, dat geloof ik ook wel, maar hij zit dan onder het impregneer, vooral bij de aanhechting tussen de bladen en de kit dringt met de impregneer mee het blad in en anderen zeggen dan juist dat je de kit er dan niet

meer uit krijgt…….je legt er als het ware een laagje overheen die beschermt, dus die kit zit er onder. De impregneer trekt in het blad en neemt de kit mee…..

Of is het toch anders?

• Rob

ik begrijp niet wat je bedoeld,met neemt de kit mee….als de kit droog is gebeurd er niks meer mee.de impregneer zal er niet op hechten,want het is een silicone kit.

als de kit niet naar je zin is,wie heeft die kit randen gemaakt?wie heeft die keuken geplaatst???die moeten het oplossen…….

• P.J.v.d.Berg Bouw Oud GAstel

zelf niet te veel doen, maar direct de leverancier aanspreken!

dat afkitten kan best voordat jullie er gaan wonen!

bel anders eens met de fabrikant van het blad (zit er geen garantiebewijs bij?, misschien kan die advies geven

succes

Peter

• Joyce

De keukenleverancier zou het wel snel willen oplossen, maar de serviceafd. van het hoofdkantoor is gewoon 2 weken gesloten ivm bouwvak. Zo ook Jetstone, de bladleverancier, ook gesloten, dus ik kan nu nergens terecht. De beste monteur die ze in dienst hebben die dit kan verwijderen en vervolgens ook strak kan afkitten die is pas begin september beschikbaar.

Iemand anders, die bij een andere keukenzaak werkt, die zei dat als ik het blad ga impregneren dat ze de kit er niet meer goed uitkrijgen, omdat de kit dan als het ware onder het impregneerspul zit. De keukenleverancier zegt dat ik wel moet behandelen en dat het opgelost wordt, maar ik ben bang dat ik straks met vieze kitresten die ze er niet meer uitkrijgen en dat ze dan zeggen; ja het is acceptabel en vervolgens zie ik ze niet meer terug.

• Rob

dan betaal je niet…..ik zou ook zeggen als ik druk was,iedereen is op vakantie.

• marcel

je kan er gewoon overheen gaan met een stenlymesje die zet je vlak op het blad endan haal je de kit er zo van af en dan inpregneren en dat zou ik wel doen voor dat je het blad ingebruik neemt anders krijg je echt vlekken die je er niet meer uit krijgt b.v van vlees of sappen het nadeel van kit is als het heel warm is gaat het kit vloeien en sneldrogen en daar door kan het zijn je naat niet mooi is geworden maar is goed te verwijderen ook als er inpregneer op zit

succes