borrelen afvoer

• Robert

de situatie

In mijn keuken staan een wasmachine ,vaatwasser en een spoelbak aangesloten op een 50mm pvc afvoer.

Allebei de machines en de spoelbak hebben een sifon en de afvoerleidingen liggen op afschot.

Toch gaat bij het afpompen de spoelbak borrelen en komt er water omhoog.

Weet iemand een goede en goedkope oplossing?

Alvast bedankt

• Toon

zorg voor een goede beluchting van je afvoer.

• linda

Het riool (laten) reinigen? als dit iets van de laatste tijd is.

• rene

toon heeft gelijk, je moet je sifon vervangen door een sifon met beluchter of een aparte beluchter op je afvoer maken.

groeten rene

• Kees

dat herken ik, dat geluid maakt mijn schoonmoeder ook. Niets aan te doen! Sterkte!!

• Sjoerd

inderdaad, systeem moet goed belucht worden d.m.v. een secundair aangesloten stijgleiding die boven het niveau van de apparatuur moet uitkomen.

Vaak d.m.v. een stijgleiding door het dak.

Indien dit niet mogelijk is een secundaire leiding plaatsen, die iets boven de apparatuur uitkomt, met een aparte beluchter hierop aangesloten.

Deze beluchter, is een normaliter gesloten klepje, dat in werking treedt als het systeem vacuum gaat trekken.

• P.J.vd.Berg Bouw Oud Gastel

lijkt toch meer op een waterafvoer die geen voldoende capaciteit heeft of te sterk vervuild i s, lange horizontale leiding?

succes

Peter

• Robert

Een beluchter zit er al op maar dat geeft weing resultaat( het borrelen is wel iets minder)

Maar ik denk inderdaad dat het probleem in de horizontale afvoer zit.(er kwam namelijk water terug de keuken in bij afpompen vandewasmachine)

Ik heb inderdaad een behoorlijke horizontale afvoer(+/- 6meter)

Ik zal om te beginnen deze een nakijken op vervuiling.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Robert