Lopen over dakpannen?

• Fleur

Wij willen dakramen gaan plaatsen, alleen nu is de vraag kan je lopen over de dakpannen of moet je deze eerst weghalen?

• zeeuwtje

Mijn advies is om een aantal dakpannen weg te leggen, dan kan je over de panlatten lopen. Is ook veel stabieler.

• Toon

beter weghalen, loopt makkelijker ook over de panlatten.

• Icatcherz

ja he, dacht ik zelf al, maar ik dacht ik vraag het toch nog even voor de zekerheid,

want als je de pannen weghaalt dan ligt daaronder rose schuim wat verpulverd en zoveel troep geeft…

• zeeuwtje

Rose schuim ??

• Petez

Fleur,

ALs de dakhelling flauw is dan kun je wel over de pannen lopen. ALs deze stijl is, dan kun je de pannen misschien omhoog schuiven, dit kan meestal bij beton pannen(bij nieuwere woningen), anders idd wat pannen weghalen.

Pete

• Icatcherz

ehh ja roze schuim, als je het aanraakt verpulverd het helemaal tot stof.. dit ligt onder de dakpannen..

• P.J.vd.Berg Bouw Oud Gastel

als het schuim weggaat, dan ben je je isolatie kwijt. Voor dakramen hoef je helemaal het dak niet op, zaag een klein gaatje zodat er net een pan doorheen kan, haal de pannen weg en steek je hoofd naar buiten, kun je de rest weghalen, de maten uitzetten en het gat zagen. Wij doen dit dagelijks en komen nooit op het dak!

succes

Peter