paneeldeuren

• Marco

In ons (jaren 30) huis zitten mooie paneeldeuren waarvoor ze in de jaren 70 panelen hebben gezet. Die moeten er natuurlijk af. En dan? Moet ik ze helemaal kaal halen of gewoon schuren en weer schilderen. Alle tips en tricks zijn welkom. Bedankt!

Marco

• Margriet

Gaatjes vullen, schuren en schilderen.

Gr. Margriet.

• maria

ik heb hetzelfde probleem gehad, heb de deuren wel 7 x met afbijt behandeld en zaten wel 6 lagen verf op, met verfkrabber alles eraf gehaald en met schuursponsjes opgeschuurd en daarna met schuurmachine, ben nu zo ver dat ik ze kan repareren en gronden, opnieuw schuren, eventueel weer gronden etc.en dan aflakken, het is een gigantisch karwei, dus succes.

• Mieke

Ik heb hetzelfde gehad, zelfs de ruitjes bovenin waren dichtgemaakt.

De panelen heb ik voorzichtig verwijderd, daarna de resterende spijkertjes eruitgetrokken. Daarna gaatjes gevuld, geschuurd en geschilderd, zoals Margriet al aangaf. Je ziet een aantal gaatjes helaas nog wel. Die wilde ik nog eens overdoen, maar inmiddels ben ik verhuisd.

• P.J.vd.Berg Bouw Oud Gastel

probeer eens autoplamuur te gebruiken, dat krimpt minder, of beter nog polyusoft of polysoft flexibel (den braven)

als de verv vast zit kun je die laten zitten, maar als je toch grondig bezig gaat…

succes

Peter