grote tegels badkamer

• Frank

Ik heb een badkamer met de volgende maten:

Lengte 2,20

Breedte 1,10

hoogte 2,30

Hier heb ik tegels van gekocht van 30x60 cm (zowel vloer de vloer alswel voor de wand)

Ik heb zelf het idee om de vloertegel diagonaal te leggen omdat dit de ruimte visueel groter maakt (denk ik).

wat is jullie advies over de wandtegels? Gewoon rechtop? Of juist plat? Misschien is het mooi om ze plat te monteren en de 2de laag beginnend op de helft van de tegel?

• Eric

Toevallig hebben we dezelfde wandtegels: Wit 30x60. Deze worden volgende maand gezet.

Ik plaats ze met de langste zijde horizontaal, dus in de lengte, en dan recht boven elkaar. Ik zou ze niet in steens verband leggen. Dat wordt onrustig (denk ik). Kijk anders hoe het oogt bij een tegelzaak.

Vloertegels (wij 30x30) worden bij ons recht gelegd. Dit is rustiger en oogt ruimer. Hoe wil je 30x60 tegels diagonaal leggen?????????

• henk

Hallo,

Ik heb een badkamer(tje) van 210*105 en heb net de tegels hangen. En wel in de maat 33x60, licht van kleur.

Ik heb ze liggend (7 tegels hoog) en in steens verband.

Erg mooi maar je moet rekening houden dat die grote matenvaak iets bol staan.

Groeten

• Margriet

Maak het zo simpel mogelijk. Dat is in een kleine ruimte het mooist.

Als de ruimte erg klein is, werkt diagonaal juist onrustig en tegengesteld.

Je kunt dan beter kiezen voor gewoon “recht”.

Mijn keuze zou zijn om de kant die 60 cm is in de breedte te leggen, omdat je badkamer maar 1.10 breed is. Dat werkt verruimend in de breedte.

Wat daar weer lastig van is, is dat je dan iedere keer een ruimte overhoudt van 50 cm.

Oplossing: 60 cm (hele tegel) in het midden in de breedte leggen en ernaast links en rechts versnijden op 25 cm. Zo krijg je de beste breedtewerking.

Op de wand zou ik het ook in de breedte doortrekken. (dus de tegels liggend tegelen) Goed doorgaan met het patroon van die grote in het midden, als dat kan.

Dat lijkt me echt het mooist en rustigst.

(hoewel….als ik er over nadenk……onze tegelzetter heeft me geleerd dat de vloer en de muur moeten verschillen….vloer moet vloer zijn en muur muur, dat moet duidelijk zijn in het tegelwerk, hij had gelijk :-)) Probeer gewoon even wat tegels rechtop te zetten, kijken hoe het staat. En dan ook even in de breedte doen.

Gr. Margriet.