wasdroger defect?

• Nique

Mijn wasdroger doet het nog wel, maar er begint eenalarmsignaal te piepen dat de opvangbak voor het water vol is. Deze is echter helemaal leeg. De wasdroger loopt nog wel enige tijd door. Na ongeveer 15-20 minuten schakelt het apparaat zichzelf uit en is de was niet droog. Wij hebben hem opengemaakt en gekeken of er misschien “stof” in het apparaat aanwezig was. Hij was van binnen helemaal schoon. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of het de moeite is om te laten repareren. Het betreft een Bauknecht van 6 jaar uit.

• Gé

Vermoedelijk is de ruimte onder de filter die in de deuropening zit verstopt door pluizen.

Dezefilter eruit halen en schoonspoelen en met een flesje water (niet te veel per keer) de ruimte onder de filter doorspoelen en hierna de droger laten draaien.

kan zijn dat het een paar keer moet.

• Remco

de voeler voor het vochtgehalte in de uitgeblazen lucht misschien schoonmaken?

• marcelvm

is het probleem al opgelost,wij hebben ook gehad dat de was niet meer droog was drie of vier maal terug opzetten

was ook een bauwknecht ,maar met muur doorvoer ,er is een verbinding van uw trommel met een motertje,die is verbonden met een zwarte rubberen lap of lint zal ik zeggen,is die kapot dan heeft men het probleen van 3a4 maal terug opzetten om de was te drogen

ps.zit bijna onderaan de droger als u hem op zijn kant legt kan u dat controleren, bij mij was het maar een klein scheurtje

• Nique

Ik ben niet zo technisch. Waar zit deze voeler dan precies?

Remco schreef:

>

> de voeler voor het vochtgehalte in de uitgeblazen lucht

> misschien schoonmaken?

• Remco

dat zal bij elk merk ergens anders zijn, dus kijk even in je handleiding