Plasmascherm ophangen

• John

Ik heb een plasmascherm gekocht dat ongeveer 30 kilo weegt. Nu wil ik dat ophangen in een gipsmuur van 7cm dik. Dit met 2 bevestigingspunten. Het scherm komt 3cm van de muur te hangen. Ik heb hiervoor 2 pluggen van Fisher uit de SX serie gehad. Volgens de website van Fisher kunnen deze pluggen overal voor gebruikt worden. Nu ben ik niet bang dat de pluggen of de bouten het gewicht zullen houden, het gaat mij er meer om of mijn muur het gewicht kan dragen. Ik heb het inet al afgestruint, maar kan er eigenlijk geen zinnig antwoord op vinden. Misschien heeft er iemand via deze weg een zinnig antwoord op. Is het mogelijk of moet ik er gewoon niet aan beginnen.

• Jan Mens

Hoi John,

Volgens mij moet dit makkelijk gaan.

Wij hebben onze slaapkamer een normale 60cm TV opgehangen aan zo'n arm met scharnierpunten van Vogel.

Ook deze arm zit aan een gipsmuur van 7cm. vast en hij hangt er al 8 jaar.

Onze TV hangt zo'n 40 cm. van de muur af, waardoor het gewicht nog extra toeneemt.

Na het bevestigen van de arm ben ik er eens aan gaan hangen voor de zekerheid, want ik dacht hetzelfde als jij. Maar ja, geen enkel probleem dus.

Veel succes ermee John en geniet van je plasma.

Groeten,

Jan Mens

• marcel

hallo

ik heb er een sony van 45kg op een draaiplatau van vogel aan hangen met houtdraad bouten van m10 en hangt nu al 5 jaar en nog steeds geen probleem het is ook maar een muurtje van 5cm dik heb er zelf eerst aan gehangen (80 kg)

jou plasma komt maar een paar centimeter uit de muur tehangen dus helemaal geen probleem mijn plasma hangt aan een stenen muur maar ook met m10 houtdraad bouten die plasma van mij is 107cm door snee geen enkel probleem

succes hoop dat je er wat aan hebt

• John

Dank je voor je reactie. Ik ga hem ophangen.

Groetjes John

• John

Dank je voor je reactie. Ik ga hem ophangen.

Groetjes John

• ed

Ik hang ook wel eens aan een beugel in de slaapkamer…….

En gelijk exusses, maar dit is gewoon een inkoppertje……..

ed