schuifdeuren van inbouwkast

• Shirley

hallo, ik heb een mooie inbouwkast met schuifdeuren die ik graag een andere look wil geven. Ik heb div. winkels gebeld of zij een tip hadden om deze deuren te bewerken maar niemand kon mij helpen alleen het advies: koop nieuwe deuren!! Dit is een dure grap dus bedacht ik maar om deze te gaan verven of met een soort “plak” folie te vernieuwen. Ik zou heel graag een soort melkglas achtig effect willen hebben. Wie heeft er misschien tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken??

• Margriet

Van wat voor materiaal zijn je schuifdeuren gemaakt?

Gr. Margriet.

• Shirley

Het zijn kunstof schuifdeuren (melamine?!?). Is er iets mogelijk??Margriet schreef:

>

> Van wat voor materiaal zijn je schuifdeuren gemaakt?

>

> Gr. Margriet.

• Margriet

Die kun je rustig wit schilderen.

Even schuren (alleen even een schuurpapiertje erover om het oppervlak een beetje ruw te maken zodat je verf goed “pakt”)

Daarna je deuren schoonmaken met een sopje met wat goed ontvettend schoonmaakmiddel erin of een klein scheutje ammoniak. (glassex werkt ook prima)

En dan verven maar. Gewoon proberen, nieuwe deuren kan altijd nog.

Wel even je deuren eruit tillen, dat verft makkelijker.

Je kunt kiezen voor eerst gronden met witte grondverf en dan afschilderen met de kleur die je wilt. Ik zou zelf meteen aan de slag gaan met de “hoofdverf”. Als het goed dekt, ben je meteen klaar. Als het nog een keer moet, maakt het ook niet uit.

Groetjes en succes, Margriet.

• Shirley

Hoi Margriet, hartelijk dank voor de tip. Ik denk dat dit inderdaad de beste optie is om deze deuren een nieuwe look te geven. Mocht het niet lukken kan ik alsnog nieuwe kopen (hoop het eerlijk gezegd niet). groetjes, Shirley