transformator

• arnold

Sinds kort heb ik een netwerje in huis tussen de vaste computer én de laptop via een draadloos modem. De voeding van dit modem wordt verzorgd door een ‘ vette’ transformator. Sindsdien het ik een stevige ruis op alle vaste- en dect telefoons in huis. Het is duidelijk de trafo want als ik hem ontkoppel is de boel kraakheder. Al andere stopcontacten geprobeerd maar de storing blijft! Iemand een tip?

• Gerrit

Wat bedoel je met een “vette”transformator.

Een grote met open blikpakket, met groot vermogen?

Is dit de originele voeding van het modem?

Graag iets nauwkeuriger aangeven, dat kan er wellicht ook een goed antwoord komen.

• Arnold

Hoi Gerrit bedankt voor je reactie!

Het is een ‘DVE’ transformator die als losse voeding origineel bij het modem was geleverd. input AC 220/100mA en output 12V/1000mA

• nico

dat noemen wij bij ons thuis een heel kleine trafo

• Arnold

Hé Nico…….., jij was toch gestopt?

• nico

waarmee?

• Arnold

Jij was toch op RTL4 prominent actief met dat klussenprogramma? Of gooi ik de Nico's doorelkaar!

• nico

er zijn meer hondjes die Fikkie heten

• Mike

Probeer eens een fatsoenlijk ontstoorde trafo en geen standaard netadapter.

Zijn er mogelijkheden om de switch te aarden?

groet

• P.J.v.d.Berg Bouw Oud GAstel

neem eens contact op met een zendamateur, die weten meestal wel hoe je een storinkje kunt wegwerken (dit is serieus)

je kunt proberen de netvoeding door een varkensneusje (een ferrietkerntje met 2 gaten) te lussen. je moet wel een goede gestabiliseerde voeding gebruiken!

succes

Peter