koelkast koelt niet meer

• Leo

Mijn koelkast is gestopt met koelen!!

Ik kwam thuis na een avond weg geweest en kwam tot de ontdekking dat alles warm was wat in de koelkast stond, hij koelde niet meer, alleen het lampje ging wel aan, dus er staat nog stroom op.

Heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen? het is een inbouw koelkast van Pelgrim.

Denk zelf misschien de compressor?

• Mieke

Heb je niet per ongeluk de instelling van de koelkast veranderd?

Pas hoorde ik iemand met hetzelfde probleem, daar bleek het draaischijfje voor de temperatuur op stand “0” te staan.

• Leo

Nee de draaiknop stond gewoon op de normale stand net als anders. Als ik eraan draai sprinkt hij ook niet aan.

• Jos

Dag Leo,

Bijna 100 % zeker dat de thermostaat defect is.

Groet,

Jos

• Rob

vloeistof?

• Leo

Nou, monteur is langs geweest en de compressor is stuk, Reparatie kost 500 euro, nieuwe koelkast kost 540 euro. Keuze dus snel gemaakt.

Wat blijkt koelkast heeft geen ventilatie.

Volgens de monteur heeft de koelkast het heel lang uitgehouden (4 jaar) want er zitten geen ventilatie roosters in de kast. (het is een inbouw koelkast)

De keukenzaak gebeld maar deden nogal moeilijk dus ga er donderdagavond even langs.

Ik vind dat ik een nieuwe koelkast hoor te krijgen van de keukenzaak en dat ze ventilatie roosters maken voor de koelkast en ook voor de vriezer die ernaast staat anders begeeft die het ook straks.

In mijn ogen is het dus de fout van de keukenzaak die de keuken geplaatst heeft.

Heeft iemand een andere mening hierover of tips hoe ik het het best kan aanpakken??

• Jos

Hoi Leo,

Denk ook dat de keukenmonteur nalatig geweest is.

Hij moet weten de een koeler of vriezer een luchtcirculatie

moet hebben om goed te funtioneren.

Zou deze firma hier op aanspreken.

sucses.

Jos

• Remco

zet ook de vraag eens op het advocaten forum, misschien hebben zij nog een goed advies hoe je dit aan moet gaan pakken

• Leo

Gister naar de keukenzaak geweest en niet veel opgeschoten.

Volgens hun is het goed ingebouwd en maken ze nooit ventilatie roosters.

De monteur die langsgeweest is die snapt er niks van zeiden ze, die maakt er een verhaal van dat de fout bij de keukenzaak ligt en dan zijn hun ervan af. (de monteur is van de fabrikant en niet van de keukenzaak)

We zijn eigenlijk (denk ik) een beetje weggewimpeld uit de zaak want het was best druk. Ze zouden kontakt opnemen met de fabrikant en dan zouden we het nog wel horen. Heb wel gezegd dat dat deze week moet gebeuren want we zitten nu zonder koelkast. (heb er wel 1 kunnen lenen maar dat hoeven ze niet te weten)

Als ik woensdag of donderdag nog niks gehoord heb dan ga ik ze zelf bellen want heb geen zin in een weken/maanden lange strijd.

Heb ook zelf nog navraag gedaan bij andere mensen en die hebben ook allemaal roosters/sleuven. Ook via een internetwinkel heb ik navraag gedaan als ik dezelfde koelkast zou bestellen of ik dan ventilatieroosters in de kast moet maken en dat moet zeker, een rooster onder en boven de koelkast was het antwoord.

Ook hebben we een kennis die keukenplaatser is en die zegt ook dat het moet.

In het boekje van de koelkast staat ook dat er ook ventilatieroosters van minimaal 200 cm2 onder en boven de koelkast moeten zitten.

Kortom de keukenzaak die de keuken geplaatst heeft, heeft het niet goed gedaan.

Nu maar hopen dat het niet al te lang meer gaat duren want ben het wel een beetje zat allemaal.

• P.J.v.d.Berg Bouw Oud GAstel

als leverancier EN plaatser van keukens en apparatuur kan ik het natuurlijk niet laten om me er ook mee te bemoeien.

Pelgrim geeft in principe 5 jaar garantie. Maar: als de inbouw niet juist is gedaan dan vervalt deze. Dekioelkast moet wel ventilatie hebben, maar dat kan bijvoorbeeld ook door een minder hoge plint toe te passen. maar het moet er wel zijn!

De keukenzaak zou best een goed voorstel kunnen doen. Je kunt ook kontakt opnemen met Pelgrim, die zijn soms ook wel genegen om een goed voorstel te doen, of te bemiddelen.

lukt dit allemaal niet: stuur maar een mailtje, dan neem ik contact op met Pelgrim en probeer een oplossing te vinden.

succes

Peter