impregneren van buitenmuur

• rikkie

Hallo,

wie weet hoe je een buitenmuur het beste kunt impregneren. Ik lees op het forum wel steeds over impregneren, alleen niet hoe dit dan moet gebeuren. Bijv. met een hogedrukspuit met welke spul dan? Of met een roller op de muur brengen, met welk spul? Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.

• jspost

ik weet niet precies wat je nodig hebt, maar misschien kom je verder met deze site met video instructies: http://www.aquaplan.be/nederlands.htm

succes!

• P.J.v.d.Berg Bouw Oud GAstel

de gebruiksaanwijzing staat op elke verpakking, maar je kunt ook even op de website van bijvoorbeeld metzger kijken.

Aqua-iso is op waterbasis en gemakkelijk van het schilderwerk af te krijgen.

sommige soorten vereisen een perfect droge muur, neem die liever niet (zijn wel goedkoper, maar kan een boel ellende geven)

vermijs ook soorten op siliconen basis (mmestal alles wat met sili begint), je kunt dan nooit meer iets anders gebruiken en het is slecht van schilderwerk te verwijderen.

begin onderaan met spuiten, (met een nevelspuit, een soort grote plantenspuit) anders krijg je strepen.

succes

Peter

• hans

wanneer je van alle misere (en je hebt een vrijstaand huis) af wilt zijn is een structurele oplossing een droogbouw achtergeventileerde gevel. Geen last meer van onderhouds- en zettingsgevoelig voegwerk dat ook nog eens periodiek om behandeling met met milieu-onvriendelijke chemicalien vraagt (vochtdoorslag en mossen). Tevens kunnen deze geventileerde gevelsystemen makkelijk met een hogedrukspuit schoongespoten worden dit in tegenstelling tot het traditionele metselwerk waarbij het reinigingen met een hogedrukspuit lastig te herstellen schade aan het voegwerk met zich meebrengt.

Kies voor een schone en frisse aanblik van je woning zou ik zeggen.