buiten stroom aanleggen

• ray

hallo wij hebben een fontein gekocht en willen nu stroom buiten hebben heeft iemand een idee hoe we dat aan moeten pakken?? zodat het veilig is en waterdicht.

het pompje moet ik de winter naar binnen of waterdricht verpakt worden.

ik hoor graag van je gr ray

• bsd

van stroombron naar fontein een goede grondkabel leggen en bij fontein een waterdicht stopcontact plaatsen voor de zekerheid een aardlek tussen stroombron en fontijn mocht er dan iets gebeuren slaat aardlek uit

mvg b.meester

http:// bouwservicedienst.nl

• Remco

en graaf de grondkabel wel 60 cm diep.

is beetje lullig als je volgend jaar gaat spitten en je steekt je kabel stuk

staat ook in de voorschriften dat ie op 60 diep moet liggen hoor

• kees

weet je wel hoe diep 60 cm in je eigen tuin uitgraven is?????? als het goed is komt er nooit geen kraan of zwaar verkeer in je tuin waarom dan zo diep als je een gewapende kabel gebruikt dan is de kans dat je hem tot op de aders raakt zo klein

• Marian

Nou, moet je niet zeggen. Ik wilde een keer een hosta verplaatsen, had geen erg meer in de krachtstroomkabel die er lag. Ik dacht toen nog van :“nou, er zit wel een heel vervelende wortel hier” Ik dus heel erg hard met mijn spade steken, en jawel hoor. De kabel kapot.

Nu hebben we hem geen 60 cm diep gelegd, maar 1 cm onder het zand vlak tegen de stoeprand en verharding etc. aan. Daar spit je nooit. En anders zie je hem al gelijk omdat hij zo ondiep ligt.

• zeeuwtje

Je kan de kabel eventueel ook in een mantelbuis leggen.

• Gerrit

Het is de bedoeling dat een vraag juist wordt beantwoord, d.w.z. ook even vermelden hoe het hoort volgens de voorschriften.

Als een bezoeker dat te veel werk vindt of om andere reden zich hieraan niet wil houden is dat zijn eigen probleem maar hij hoeft dat hier niet te melden. Dat is niet in het belang van de vraagsteller.

• Gerry

ik ben zelf op zoek naar een oplossing hiervoor. heb zelf 2 fonteintjes gekocht en zie het niet zitten om verlangkabels in de tuin te laten slingeren. de tuin moet nog worden aangelegd en ik dacht om als stroomkabels ondergronds te voorzien. ergens stopcontacten te plaatsen op niet te opvallende plaatsen.