Gat in bad

  • ineke

    Hoi,

    Hoe maak ik een gat in een badkuip dicht?

    Het is langs de zijkant en is ongeveer 1,5cm in diameter.

  • Gerrit

    Welk materiaal is het bad?

  • ineke

    Het is een bad waarvan de bovenkant geëmailleerd is en daaronder zit iets zwart. (of misschien wel heel erg donkerbruin)

    Een niet al te duur bad denk ik.

  • sander

    Gaat waarschijnlijk om een metale bad dat kan alleen gelast worden, gaat niet echt heel fraai worden.

    Mocht het toch een poleyester of een kunstof bad zijn dan is het nog goed te repareren.

  • Gerrit

    Helaas, als het bad geemailleerd is, is het staal. Datr kun je eigenlijk niet repareren. Nou ja, niet kunnen; je moet dan eerst ruim om het gat het emaille wegslijpen, dan met een plaatje het gat dichtlassen, het gat weer opvullen met een waterbestendige plamuur en dan de boel weer (laten) emaileren……

    Koop maar een ander bad.

  • ineke

    En wat kan ik doen in de andere gevallen?

    Polyester of kunststof.

  • Gerrit

    In andere gevallen (bad van kunststof) kun je polyesterhars gebruiken, gweapend met glasvezelmat. Dit haal je bij de autoshop. Het is erg sterk spul, maar ik denk niet dat het betrouwbaar zit op geëmailleerde oppervlakken. Proberen kun je het natuurlijk wel.

  • Marij

    Nadat we de roest naast het zeef in het bad hadden verwijderd zagen we dat aan de rechterkant van het zeef een ruimte/gat was ontstaan dat ervoor zorgde dat de ruimte van het zeef te groot was geworden en het water dus langs het zeef naar beneden in de keuken sijpelde. Vraag : hoe krijgen we deze ruimte zodanig opgevuld dat het zeef niet meer doorzakt en netjes blijft zitten. Ik hoor het graag van u.

  • Marij

    Marij

    Nadat we de roest naast het zeef in het emaille bad hadden verwijderd zagen we dat aan de rechterkant van het zeef een ruimte/gat was ontstaan dat ervoor zorgde dat de ruimte van het zeef te groot was geworden en het water dus langs het zeef naar beneden in de keuken sijpelde. Vraag : hoe krijgen we deze ruimte zodanig opgevuld dat het zeef niet meer doorzakt en netjes blijft zitten. Ik hoor het graag van u.

  • temilin

    Embark on a transformative journey to unlock and maximize your boundless academic potential through the remarkable aid of our Take My Online Writing Exam For Me service. In a world where the weight of exam stress often threatens to impede progress, seize the opportunity to break free from its clutches and embrace a future brimming with achievement. By entrusting your academic aspirations to our dedicated team of experts, you not only ensure success today but also pave the way for a trajectory of lifelong learning and literary excellence that will shape your scholarly legacy for years to come.