papier en behang op hout plakken

  • carla

    ik wil hout (meerdere kastjes) beplakken met papier (kadopapier) en met behang.

    Welke soort lijm heb ik voor welke soort papier nodig?

    Kan kadopapier bijv. met behanglijm? Of '“pakt” dat niet op hout?

    Weet jij het Margriet? Moet een brocante kastje worden…………

  • Margriet

    Ik weet het niet Carla.

    Ik doe het wel, maar dan heb ik het papier in mijn handen en “voel” wel zo'n beetje aan welke lijm er nodig is…….

    Bij behang kan ik je vertellen dat behanglijm en kastjes niet zo lekker samengaan. :-) Zeker dat mooie behang met die leuke motieven van nu…..dat plakt echt voor geen meter met behanglijm!

    Daar gebruik ik zelf eigenlijk altijd sneldrogende zoveel secondenlijm voor. Dat werkt prima. Wel snel en netjes werken! Velpon werkt trouwens ook uitstekend.

    Voor je kado-papier moet je gewoon even wat testjes doen. (aan de achterkant van het kastje?)

    Groeten, Margriet.

  • hophp

    ik wil dat ook gaan doen, geen idee

  • maaike

    je komt papiermache lijm dit maak je aan met water maar je zorgt er wel voor dat dit dunner is dan normaal en dan gooi er een tubbe goedkope kinderlijm/ hobby lijm bv collall door heen dit goed roeren .

    wel eerst even uitproberen hoe de lijm samen gaat met water sommige lijm word een prop en dat is niet goed.

    met dit goedje kan je papier plakken op meubels en alles, als je dit ook over de bovenkant van het papier smeert krijgt het een beetje een vernis laag