doe het zelf schuifdak veranda?

• edwin

Wie heeft er bouw ideeen voor een schuifdak voor op een veranda?

Ik weet dat er mooie maar ook zeer dure schuifsystemen te koop zijn. Ik ben echter op zoek naar tips en ideeen om zoiets zelf te maken.

Zelf dacht ik aan een balk met daarop een aluminium U profiel met daarin wieltjes)

gr. Edwin

• Gerrit

Ik ook.

• Kanelly

Ik heb van een vriendin gehoord dat het laatst op een klusprogramma op tv was, schuifsysteem met twee rails en platen verkrijgbaar in alle kleuren. Ik heb al uren op internet gezocht hiernaar, maar heb het nog niet gevonden….misschien herinnert iemand zich deze uitzending?

• Jan

Een kant en klaar veranda schuifdak hoeft niet overdreven duur te zijn hoor, wij hebben er één van

aluminium met polycabonaat dakplaten gekocht en die is volledig waterdicht en werkt al jaren prima.

Wij hebben de handbediende uitvoering waarmee je met een stok de platen over elkaar naar boven schuift.

Onze leverancier is een bedrijf uit Zeeland : http://wesdijkhomestyle.nl/veranda.php

Suc-6 ermee

Groeten Jan

• Vera ter Berg

Wij hebben een schuifdak van de firma Edak (www.edak.nl) uit de Meern en deze bevalt ons erg goed. Een schuifdak zelf maken is lastig, mijn man heeft er ook over nagedacht, maar gaf aan dat het moeilijk was om het systeem waterdicht te krijgen. Wij hadden wel geluk, want het schuifdak kwam uit de koopjeshoek bij Edak, wat toch weer 30% scheelt.

Groetjes, Vera

• Esther

Bij Veranda Land (Elst, Gld.) hebben ze zowel veranda's met schuifdak met elektrische bediening als handbediening. Elk segment van het schuifdak is 50, 66 of 75 procent open te schuiven met een bedieningsstok. Misschien dat dit wat is? Schuifdak voorbeeld