Houten tuintegels

• Miepje

Wij overwegen om een klein terras van houten tuintegels te leggen. Klopt het dat je dan als volgt te werk gaat; egaliseren, worteldoek en wat balkjes (waterpas) leggen waar de tegels op vastgeschroefd worden? Of kun je de tegels gewoon op het worteldoek leggen? En wat ik me ook afvraag; worden die dingen niet spekglad? Wat zijn jullie ervaringen? *D Miepje

• Richard

Hoi Miepje,

hoewel het er mooi uitziet met houten tegels, zou ik het je afraden.

De houten tegels die wij hadden werden wel degelijk erg glad, met name bij vochtig weer. Nadat het al meermaals bijna verkeerd was gegaan hadden wij besloten deze tegels te vervangen door stenen tegels. Voordat ze eruit waren ging het echter een keer helemaal mis en brak ik mijn enkel erover.

Dus je snapt; bij mij geen hout meer in de tuin, bedoeld om op te staan.

Succes, Richard.

• Remco

worden inderdaad behoorlijk glad als er beetje alg op gaat groeien en nat weer is.

als je het toch gaat doen zou ik het niet waterpas leggen maar met klein beetje afschot zodat het water er wel af kan lopen.

ik zou ze op de balken schroeven dan blijven ze goed vast zitten.

succes

• Miepje

Dankjulliewel voor jullie reacties; ik ga er in ieder geval nog eens heeel goed over na denken *D Miepje

• Sharon

Als de tegels toch glad worden door alg, dan kun je een mengseltje maken van supergoedkope wasverzachter en heet water. Als je dit met een ruwe bezem erover heen borsteld, even laat inwerken en dan na een paar uurtjes wegspoelt, dan is de gladheid weg. Je kunt ze ook in de olie zetten. Dan worden ze ook niet glad. Dat is wel eventjes meer werk natuurlijk.

Succes!

• Piet

Hallo Miepje en andere lezers,

Laat je eens uitvoerig voorlichten door de mensen van PiRi parket voor buiten. Kijk ook eens op de website: www.parketvoorbuiten.nl