Wat kost een behanger?

  • Marjo

    Hallo, hebben jullie een idee wat het gaat kosten om een heel huis te laten behangen. Oud behang verwijderen en behangen. Ik heb bij diverse bedrijven geinformeerd maar ze willen dan een afspraak maken om een offerte uit te brengen. Dat is niet de bedoeling omdat dat me weer een halve dag kost die ik dus juist niet kan opbrengen, terwijl het mogelijk weggegooide tijd en energie is.

    Dus heeft iemand hier ervaring mee? Als iemand weet wat een kamer van 4 bij 6 laten behangen kost dan heb ik een idee of het een reële optie is.

    Anders denk ik erover om voorlopig een verfje over het oude behang te doen totdat ik de klus zelf kan aanpakken. Het is niet de bedoeling om hier via het internet werk aan te bieden zeg ik erbij om misverstanden te voorkomen :).

    Bedankt!

  • sander

    Het is lastig een klus van afstand te bepalen ik zou het zelf ook niet doen en zeker geen prijs geven. Dus dat wordt schilderen

  • Marjo

    Ik heb toch een voorzichtige schatting van kosten gekregen van twee bedrijven; dat is gemiddeld 700 euro voor het verwijderen (gemiddelde omstandigheden) en 550 euro voor behangen. Gesteld dat die huiskamer ongeveer 25-30% van het hele woonoppervlak uitmaakt dat wordt dan 3500 euro. Goeiendag!!

    Overschilderen van oud behang wordt niet geadviseerd omdat daarna het behang veel moeizamer te verwijderen zal zijn.

  • maria

    we nemen een kamer van 4x6, je kunt zelf het behang verwijderen met een behangafstomer, kost je misschien 1,5 dag werk, voor het behangen, hangt af wat doe je erop, op patroon of bv.glasweefsel, dan mag je rekenen dat een schilder deze klus toch echt wel in 1 dag doet(bv.glasweefsel) reken 30-35€ per uur, dan zou je voor behangen zo'n 250€ voor die kamer kwijt zijn, dus dat zijn andere prijzen dan die jij noemt!

  • Marjo

    Ik dacht dat een beetje behanger daar professionele apparatuur voor zou gebruiker (de techniek heeft toch niet stilgestaan?) en dat alles bijelkaar toch niet meer dan een ochtend zou moeten duren met z'n tweeën?

  • sander

    Je kijkt te veel eigenhuis in puin

  • fred

    Ik heb het voor onze woonkamer als volgt gedaan:

    - behangafstomer a 7 euro huren, handig is om er 2 te gebruiken

    - 1 dag afstomen met vrienden. Een stoomt, ander schraapt het er af met een plamuurmes

    - behangrollen uitzoeken en berekenen hoeveel rollen je nodig hebt.

    - behanger inhuren via behangwinkel, die kennen wel van die behangers die het ‘zonder bon’ maar wel met garantie doen, of ook wel ‘met bon’. Prijs varieerde in mijn geval van 15 euro per rol tot 20 euro per rol.

    Zo had ik totaal voor een 5x6m kamer met raampartij (van 6 banen), 9 rollen nodig.

    Plakkosten 135 euro, zonder bon-met garantie.

    Ze hadden professioneel lijmbakje en lijm bij zich, inbegrepen bij de prijs. Netjes gedaan allemaal. Totaal: bijna 2 uur werk voor hun en 1 dag voor onszelf.

  • jimmy

    hallo ik heb een klusbedrijf in den haag voor behangen wordt meestal 15 euro per rol gevraagt excl btw voor het verwijderen van het behang 15 euro per uur aan die prijzen moet u ongeveer denken

  • sander

    voor verwijderen zal je wel 30 pu vragen 15 gaat niet goed komen of je heb een stel polen

  • Jand

    Hoeveel een behanger kost ligt aan meerdere factoren. Type behangsoort, aantal m2, randen, uur tarief etc. Je kan hier https://Offertesbrabant.nl/behangers/ meerdere behanger bedrijven met elkaar vergelijken doormiddel van prijsopgaves. Dit zal de enigste manier zijn om te weten hoeveel een behangers klus zal kosten.