Cursus klussen voor vrouwen

• Janneke

Ik ben best wel handig in en om het huis, maar zou graag net even wat meer kunnen. Wie weet er een cursus klussen (voor vrouwen) in/om Utrecht? Ik heb al op het internet gezocht, maar kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek.

• katinka

Ik weet dat de volksuniversiteit soms zulke cursussen organiseert.

• Tureluurs BAarn

Bij Tureluurs in Baarn geven we dagelijks kluscursussen (naast allerlei andere workshops zoals lassen, houtbewerken, elektra aanleggen).

U leert gaten boren, hout verbinden, schroeven, lijmen, schildern.

Het is een grondige basis van 4 uur volop aan de slag.

Kijk op onze website van www.tureluurs.nl voor alle informatie.

Groeten

Paul Sanders

(ik ben de eigenaar).

• P.J.v.d.Berg

Naast de cursussen die bijvoorbeeld door Tureluurs of bijvoorbeeld buurthuizen gegeven worden is het natuurlijk ook mogelijk om je wensen kenbaar te maken (welke klussen zou je willen aanpakken, wat voor eindresultaat verwacht je), samen met enkele gelijkgestemde vrouwen, en deskundige hulp of uitleg zoeken. Wellicht kan een vakman je dan op weg helpen, voor de nodige materialen en begeleiding zorgen, zodat je ook het resultaat in je eigen huis terugziet.

Ik heb dit wel vaker gedaan (heb zelf een bouwbedrijf en geef daarnaast les op een ROC) en je kunt dan ook wat grotere klussen zelf aanpakken omdat je iemand hebt waar je op kan terugvallen.

Een andere tip: misschien is er een andere handige dame waar je samen een klus mee kan aanpakken (misschien iets voor Margriet?)

in de praktijk leer je het meest!

succes

Peter

• Beqwaam Baarn

Beste Janneke en wie dan ook wil leren klussen,

Inmiddels heet ons bedrijf BeQwaam (en niet meer Tureluurs) voor wat

betreft de ‘vaktechnische’ cursussen.

Leer zelf gaten boren in hout, steen en beton. Leer elektra aanleggen, tegelzetten.

Verder geven we lassen, houtbewerken, meubelmaken (kom een konkelbankje leren maken, leuk!)

en leer over spaarlampen, led verlichting, dimmers enzovoorts.

Wij hebben altijd een heerlijke kop koffie/thee klaar staan.

Graag tot ziens in Baarn,

Paul Sanders

Beqwaam - maken wat je wil

• A Suppers

Hallo,

Jammer dat Baarn voor mij zover weg is, het ziet er allemaal erg leerzaam uit.

Weet iemand ook dichter bij nijmegen een plek om te leren klussen?

Ik wacht vol spanning op reactie.

• trijntje

Ja, ik wacht vol spanning mee voor in de buurt van stad Groningen!

• jean

Goedemorgen,

Ik heb op dit moment 2 linkerhanden en wil graag leren klussen. Zijn er cursussen in omgeving almere

Hoor graag van u

groeten jean

• henry

Heb 20 jaar gewerkt in de bouw, wil best bij mensen thuis mijn ervaring delen.

Kan dan gericht dat aangeven wat u graag zou willen kunnen.

Met vriendelijke groet,

Henry.

• Ans

Ook ik zoek een een cursus waar ik kan leren klussen.

Ans