wat antwoorden op schilder vragen

• Rob70

Auteur: angel (—.almel1.ov.home.nl)

Datum: 30-08-2007 15:44

wie kan mij een goed advies geven. Deur met alkyd hooglans geschilderd 1e keer mislukt zag je de aanzetten. 2e keer met kwast en verf verdund zag je glansverschillen. De adviezen die ik kreeg waren van onder naar boven schilderen, of van links naar rechts. met lakroller, een ander zweert weer bij de kwast, Wie weet het?

Rob70

gebruik als je niet snel bent een lak rol.

zet hier je matriaal mee op,daar na (dus per onderdeel stijl of wat ever)met de kwast nastrijken,niet duwen,van boven naar beneden en dan dezelfde baan van onder naar boven uitwaaieren,ivm koppen.

klus nico

Zo blijf ik last houden van kleine haartjes en stofjes. Ikwerk schoon en met goed gereedschap. Zijn hier nog tips voor.

Auteur: Rob70 (—.cable.casema.nl)

Datum: 13-09-2007 20:13

de geschuurde delen evt afnemen met water en amonia.

een kleeflap er overheen,of een oude panty …..neem ook stof op.

een kleef lap met wat wasbenzine helpt ook goed.

je hand helpt ook heel goed,blijft veel vuil aan zitten,bovendien voel je de stofjes.

matriaal zeven met een panty.zorg dat je kwasten schoon zijn,en als je een rolletje gebruikt,werk die dan in op een plek die je niet ziet,of een ander onderdeel.(ook je kwasten)

Auteur: Edje (—.direct-adsl.nl)

Datum: 06-09-2007 16:21

Ik vraag mij af hoeveel lagen er nodig zijn om hoogglans volledig tot zijn recht te laten komen. En hoe werk ik het beste bij deuren? Nu heb ik last van hangers cq verdikkingen bij de overgang van rand voorkant en rand achterkant. Met rand bedoel ik waar het slot in zit en het vlak dat je niet meer ziet wanneer de deur dicht gaat. Ik haal de deur liever niet eer iuit de scharnieren daar ik het hout daar telkens mee beschadig.

Auteur: Rob70 (—.cable.casema.nl)

Datum: 13-09-2007 20:03

kwestie van door werken.matriaal goed verdelen,hierdoor voorkom je zakkers.

matriaal niet tedik,dus evt verdunnen.(pas op dat jeje niet vergooit)

het mooiste resultaat…..deuren,als ze voor behandeld zijn,een keer fijn schuren,en voorlakken in de kleur(hoog glans gebruiken),paar dagen later slijpen met waterproof 400,dan afschilderen.

ik laat de deuren gewoon hangen.is veel makkelijker,anders staan ze weer tegen de muur,wil je ze om draaien moet je wachten tot hij droog is,of de kans dat met draaien de deur beschadigd.

• P.J.v.d.Berg

veel antwoorden en vragen, maar schilderen, met name hoogglans is echt een vak. De tips zijn allemaal prima, maar als je niet zo goed kunt schilderen dan is het eenvoudiger om de deur vlak te leggen, je kunt dan iets dikker schilderen waardoor de verf beter vloeit zonder zakkers. De aanzetten ontstaan meestal door doe-het zelfverf, die droogt te snel voor grote oppervlakken. Inmiddels is de deur al een keer of 5 geschilderd denk ik, had beter even gespoten kunnen weorden (maar dat valt of staat ook met het schuren en stofvrij maken!!)

succes

Peter

• frederick

Looking for reliable garage door repair services? Look no further than FixnGoTX! We specialize in comprehensive garage door solutions, ensuring your doors operate smoothly and safely. Our experienced technicians are equipped to handle everything from minor adjustments to major repairs, addressing issues like broken springs, malfunctioning openers, and misaligned tracks. We pride ourselves on prompt service, quality workmanship, and customer satisfaction.

At FixnGoTX, we understand the importance of a functional garage door for your home’s security and convenience. That’s why we offer same-day service and flexible scheduling to fit your busy life. Our fixngotx garage door repair services team is committed to using the best materials and techniques, ensuring long-lasting results. Don’t let a faulty garage door disrupt your day—contact FixnGoTX for fast, friendly, and professional service. Experience peace of mind knowing your garage door is in expert hands! Call us today for a free estimate!