Ik wil mijn keukenkastjes schilderen of spuiten. Het zijn simpele kunststof kastjes. Is het voldoende om ze licht op te schuren? Of moet er ook nog een primer op? Ben benieuwd naar de tips.
Je kunt ze gewoon schilderen.
Het belangrijkst bij keukendeurtjes is ontvetten, daar moet je echt tijd insteken.
Daarna licht opschuren zodat de verf goed kan hechten.
Gronden (als het nodig is, ligt er ook aan welke kleur je deurtjes zijn en welke je nu gaat gebruiken)
Aflakken met Alkyd-verf. (verf op terpentine-basis, die droogt goed hard op zodat de deurtjes tegen een stootje kunnen)
Het makkelijkst is het om de deurtjes eruit te wippen, plat op tafel te leggen op wat balkjes en dan achter elkaar door te verven. Je hebt dan geen last van zakkers.
Begin bij de achterkant van de deurtjes, kun je altijd zien hoe het wordt. Meestal doe je die 1 keer, deuren omdraaien en dan de voorkant 2 keer.(tussen de lagen door weer even licht opschuren) De randjes neem je in elke verfbeurt mee, die hebben altijd veel te lijden dus een aantal dunne laagjes en goed laten uitharden.
Knopjes en handgreepjes eraf halen en ook de voorkant van de lades even loswippen.
Als je de ruimte hebt en je schildert even flink door, is het morgen klaar. :-)
Succes, Margriet. (al twee maal een keuken geschilderd, lukt prima)
Margriet schildert heel wat af (heb je de A-Aqua al geprobeerd?)
ik zou hier zelf toch eerst voor een allgrund kiezen, omdat er vaak kunststof op de deurtjes zit, aan de randen of een folie, waar de hechting minder op is. dan speel je echt op safe. En een watergedragen lak hardt tegenwoordig echt net zo hard uit als de alkydlak, maar ik ben toch ook i.v.m. de hechting geneigd om hier voor een alkyd te kiezen. Je kunt ook overwegen om ze bij een meubelspuiter te laten spuiten!
succes
Peter
Kun je hier ook foto's plaatsen? Dan kan ik onze keuken laten zien, geheel zelf geverfd. ;-)
Nog niet geprobeerd, Peter. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om een blik te gaan halen. Ik was ook even aan het struinen op Internet of die Aqua ook wat goedkoper wordt aangeboden. Heb wel wat interessante sites gevonden maar die Aqua werd er niet aangeboden, wel andere van Wijzonol met aantrekkelijke kortingen.
Ik verf inderdaad echt veel. Dat komt omdat ik als hobby meubels opknappen heb.
Ontzettend leuk om te doen. Alles uit elkaar, in elkaar, vervangen van slechte delen en hang- en sluitwerk, schilderen en afwerken. Ik word er echt blij van als een oude meuk-kast er weer uitziet als een zonnetje. Ik hou niet van weggooien. ;-) De materialen van zo'n ouder meubel zijn vaak fantastisch, alleen de kleur of stijl zijn niet goed meer in de huidige woonmode.
Dat doe ik dus. Met veel plezier. :-) Gr. margriet.
“Kun je hier ook foto's plaatsen? Dan kan ik onze keuken laten zien, geheel zelf geverfd. ”
Ja dat kan. Zorg dat je foto niet te groot is (bijvoorbeeld 10xcm breed op 72 dpi). Ga naar www.imageshack.us en klik op kies bestand. Zoek de foto, klik op ok en daarna op host it.
Je krijgt nu een heleboel codes te zien. Kopieer de link van Hotlink for Websites en plak die in je berichtje.
Hallo,
Ik heb veel gehad aan deze verflink.
De primer stinkt wel behoorlijk, dus goed ventileren. Maar het resultaat is zeer strak!
Veel succes,
Jolanda
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?