scheuren muur

  • H

    Hallo,

    bij ons in huis zitten hier en daar scheuren in de muur. Zo'n heel dun scheurtje. Waar kun je dit het beste mee wegwerken?

    Groet.

  • Kaylee

    De vraag is een beetje vaag ?

    Wat voor soort muur?

    Binnenmuur, buitenmuur, is het een stuuklaag?

  • H

    Hallo,

    scheuren IN huis, dus binnenmuur :-)

    Zit stuclaagje op. Kan ik dit vullen acrylaatkit?

  • Kaylee

    Scheuren kan je het beste een beetje verder open trekken door bv een punt van een plamuurmes er door te halen.

    Als je direct op de scheur er iets op zou smeren, pakt alleen het voorste laagje en barst het binnen de kortste keren weer

    Daarna kan je het vullen met een muurvuller of gips.

    Geen kit. De reparatie blijf je wel zien.

    Succes,

    Kaylee

  • H

    Ik heb net even gegoogled en zie diverse oplossingen staan, elastisch spul van alabastine wordt zeer aangeraden omdat als de muur nog gaat werken, het niet weer gaat scheuren.

    Ik ga toch voor de kit optie (die zag ik ook ergens staan)

    Maar bedankt voor je reactie!

  • Kaylee

    Houd er rekening mee dat de kit waarschijnlijk blijft glimmen.

    Het nadeel van kit gebruiken is dat de scheur gewoon blijft doorwerken.

    In iedergeval succes verder.

    Kaylee

  • H

    Is het niet zo dat als je het dicht gaat smeren met muurvuller en het gaat dan weer werken het nog erger openscheurt dan als je elastisch iets er in doet? Dan heeft het toch bewegingsruimte?

  • Kaylee

    Ik heb deze info van een stucador.

    Voor de rest is iedereen vrij om ermee te doen wat ie wil.

    Mvg, Kaylee

  • H

    okee, ik vroeg het me gewoon af, vandaar. Ik ga toch maar muurvuller gebruiken denk ik, wat jij ook zei, kit blijft misschien beetje glimmen.

    Bedankt!

  • Jan Peters

    Hoi H en Kaylee,

    Als alleen de stuclaag is gesscheurd klopt het dat je beter de methode die Kaylee aangeeft kunt gebruiken.

    Is de scheur echter door de hele muur dan zal de scheur weer op dezelfde plaats terug komen door de werking van de muur.

    Het mooist is het om in het laatste geval de muur door en door te repareren. Dat is echter meetstal niet mogelijk. De beste methode is dan om een flinke baan stuc weg te hakken en weer dicht te smeren met gebruik van een wapening om de werking van de muur op te vangen.

    succes,

    Jan