Help, PUR in de mast !!

  • Mirjam Scholten

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een leuk zeilbootje.

    Nu moet ik de mast van nieuwe bedrading voorzien, maar een vorige eigenaar heeft in het midden van de mast (totaal 9 meter) een bus pur leeggespoten.

    Grrrrrrrrrrrrr….

    Kan iemand mij helpen door te vertellen hoe ik (uitgehard) pur kan verwijderen?

    Met buizen heb ik al geprobeerd het kapot te krijgen en verder te duwen….. onmogelijk.

    Weet iemand of aceton in de mast gieten een oplossing is? En of dat niet schadelijk is voor de aluminium mast?

    Ik hoop dat één van jullie hier een oplossing voor weet…

    Hartelijke groet,

    Mirjam Scholten

  • Kaylee

    Ik heb geen tip hoe je dat pur het beste kan verwijderen, maar heb je er wel over na gedacht met welke reden die vorige eigenaar dit erin gespoten heeft ?

    Dat als jij het uit alle macht verwijderd er geen verborgen gebreken naar boven komen. Ligt die bedrading in de mast dan ook vastgespoten? of kan je hem misschien verbinden aan een nieuwe bedrading en dan doortrekken?

    Suc6

    Kaylee

  • Hans Fix

    Stel je vraag ook eens op

    http://www.prikpagina.nl/list.php?num=234

    Daar zit meer expertise over zeilboten….

    Hans Fix

  • Mirjam Scholten

    Beste Kaylee,

    Bedankt voor je reactie !

    De reden dat er pur in de mast is gespoten is omdat de bedrading waarschijnlijk tikte tegen de mast en hij/zij te lui was om een kabelgoot te maken.

    Op de bedrading zit helaas geen enkele speling.

    Ik heb nu een grondboor bevestigd aan een 7 meter lange buis. Hopen dat dit werkt :)

    In ieder geval hartelijk dank voor je reactie !

    Groet&,

    Mirjam

  • Mirjam Scholten

    Ha Hans,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik heb nu een grondboor bevestigd aan een 7 meter lange buis.

    Hopen dat dit werkt :)

    Met vriendelijke groet,

    Mirjam Scholten

    Hans Fix schreef:

    >

    > Stel je vraag ook eens op

    > http://www.prikpagina.nl/list.php?num=234

    > Daar zit meer expertise over zeilboten….

    > Hans Fix