Hallo,
Ik heb lamellen voor de ramen in m'n nieuwe woning geplaatst. Blijkbaar heb ik de hoogte van het venster een beetje suf gemeet, want de lamellen zijn te kort. De onderkant van de lamellen hangt ongeveer 10 centimeter boven de vensterbank, zo dat er nog een stuk raam zichtbaar is. Voor de functie als zonwering volstaat dit wel, maar het ziet er gewoon een beetje suf uit.
De voor de hand liggende oplossing is om een balk of dikke plank aan het plafond te schroeven, en daar de bevestigingshaken dan weer aan vast te maken. Het probleem daarbij is dat dat voor mij tamelijk bewerkelijk is. In feite moet ik dan weer een monteur laten komen om dat te doen, want ik heb sowieso geen boormachine, en dat plafond is keihard dus met een handboortje is het niet te doen. Ik zou ook de vensterbank kunnen ophogen, maar dan zit je met zo'n dikke balk voor het raam.
Is het mogelijk om de lamellen op de één of andere manier te verlengen (aan de boven- of onderkant), zodat ze op de juiste hoogte boven de vensterbank hangen? Dat zou dan een snelle oplossing zijn, alhoewel wellicht wat minder fraai (of juist fraaier, dat weet ik dus niet.) Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt voor de input.
Groeten,
Sylvia