buitenmuur schilderen

• petra bartels

hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen: ik heb een jaar of drie geleden mijn huis wit geschilderd, het was in een hele lelijke baksteen gemetseld en dat was niet mooi, daarom raadde iemand me aan om het wit te maken en nu is het prachtig!! maar er is in de loop der jaren een klimplant tegenaan gegroeid, de hele voorgevel was dichtgegroeid. Nu heb ik die takken vandaag losgetrokken maar dat lukt niet… De plant houd zich vast met een soort “zuignapjes” die op de muur hechten.. Ze zitten niet in de muur of de voeg, ze zitten er gewoon bovenop maar ze zitten muurvast!!! Ik heb geprobeerd met een harde borstel maar dat lukt niet, en met een staalborstel laat ook het schilderwerk los dus dat is geen optie….. Ik kan er niet overheen schilderen want dan blijf je die bobbeltjes zien en dat zijn er echt duizenden, Is er iets dat die dingetjes oplost of zo?? Of heeft iemand een ander idee???? Wellicht heeft iemand hier ervaring mee? help……….

Groetjes, petra.

• klusbuster

Tip voor alle klussen in en rondom het thuis !!!

Klusbuster.nl is geheel vernieuwd, plaats gratis uw klus-opdracht

en laat klusbedrijven vrijblijvend reageren.

Succes,

team klusbuster

• Haidy

Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee maar heb weleens gehoord dat dat er nooit meer helemaal afgaat. Dus misschien een nieuwe klimplant ertegenaan? Wel zijn wij van plan om een schuurtje van steen te gaan schilderen. Hoe is je de kleur wit bevallen? Is het niet te fel in de zomer? Ik twijfel nog erg over de kleur, vind wit erg mooi maar er zijn nog meer kleuren…

En heb je het voorbehandeld? Hoevaak moest je de kleur verven voordat het goed dekte? Groetjes en succes met je “plantenpootjes”.

• Astrid van Geffen

Hallo Petra,

Al jaren ben ik op zoek naar een Petra Bartels.

Heb haar leren kennen in 1978 in Nijmegen.

Ben jij dat?

Groetjes Astrid van Geffen

• Mike

Hoi Petra,

Met een hogedrukreiniger met een vuilfreeskop erop krijg je het prima van de muur. heb ik zelf vorig jaar nog gedaan en alles eraf en de muur ook nog eens mooi schoon!

succes

Mike

• nico2

maak eerst even een proefstukje op een onopvallende plaats, met een beetje pech blaas je ook de verf eraf

• Corrie

Hallo petra,

Je kunt het proberen met St. Marc (schoonmaakmiddel). Lees de gebruiksaanwijzing .Goed nat maken …na vijf minuten met een plamuurmes los steken!!

Succes!!

• lrstella79@gmail.com

Hoi, met die hogedrukreiniger dat klopt, raad ook aan dan de rest van de muur te doen, anders krijg je kleur verschil. inplaats van wit zou ik RAL 9010 aanraden is net geen spier wit en dit word het meeste gebruikt door de ervaren schilders. gr Stella