Verwijderen tegelvloer

• Leander

Wij willen graag een nieuwe tegelvloer in de keuken en berging. Hiervoor moet de oude tegelvloer verwijderd worden (ivm hoogteverschil). Ik hoor om mij heen dat dat niet het mooiste klusje is. Hoe kan ik de oude tegelvloer het beste verwijderen en welke materialen kan ik daarvoor gebruiken?

• xxxxx

Ik zit met hetzelfde probleem.

15 jaar terug huurwoning betrokken waar plavuizen lagen, woning geaccepteerd.

Nu we gaan verhuizen moeten we de plavuizen weghalen omdat de nieuwe bewoners ze niet accepteren.

Ik heb geen idee hoe dat moet.

Welke gereedschappen en welke matrialen hebben we nodig om deze plavuizen weg te halen?

Alvast bedankt,

XxXxX

• richard

Probeer het eerst een met een steenkapbeitel (brede betel).eerste tegel helemaal stuk slaan.

De volgende beitel onder tegel,en dan verder hakken

als dit niet wil,dan bij verhuurbedrijf een kleine kango huren en het op de zelfde manier doen.

eventueel bij zware grote gaten egaline de vloer weer uitvlakken,

succes

• XxXxX

Het is dus niet een ff snel klusje, daar was ik al vreselijk bang voor :(

Bedankt voor je reaktie!

• Martin

Hoi,

Ik zou eerst eens even goed met de verhuurder praten en kijken wat mijn rechten en plichten zijn.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat jij kan worden verplicht om de plavuizen eruit te halen.

Dat je 15 jaar geleden niet goed bent geinformeerd door de verhuurder over de consequenties van de vloer lijkt me ook een punt daarbij.

Ik neem aan dat je alle huurvoorwaarden goed hebt doorgenomen etc?

Het kan ook zijn dat de verhuurder maar wat probeert… ik zou het niet accepteren!

Succes!

O, voor klustips in je nieuwe woning, hier vind je leuke klustips!