Hoe vastgeroest fietsstuur uit fietsframe halen?

• kuyf

k heb een gewone fiets, oftewel model Hollandse tourfiets. Dus geen sportfiets of mountain-bike. Ik wil het stuur vervangen, maar dat zit vastgeroest in het fietsframe.

Ik heb al kruipolie een etmaal laten intrekken.

Ik heb de lange stuurbout eruit gehaald.

Ik heb met een hamer bovenop het stuur geslagen

Ik heb met beitel en hamer tegen de zijkant van de vertikale stuurstang geslagen.

Maar het stuur zit nog steeds vast in het fietsframe. Weet iemand misschien nog een tip die ik kan proberen om mijn stuur uit het frame te krijgen?

• nico2

hoi, je moet de bout er niet helemaal uithalen, aan de onderkant van de stuurpen zit nl. een soort wig die jemet deze bout klem trekt in de buis die aan de voorvork zit. deze blijft uit zichzelf klemmen. je moet de bout er weer een stuk indraaien, en met de bout de wig naar beneden slaan. als het goed is komt het stuur dan los.

succes

• kuyf

hartstikke bedankt Nico.

• jan

hallo ik heb een stuur ( Aluminium )wat vastgeroest zit in de voorvork ik heb de stuurpenbout al los gemaakt naar beneden getikt waar door de wig al los is maar het stuur blijft vast zitten ook al 24 uur met kruipolie in gespoten ook geen resultaat ik weet wel dat de combinatie van aluminium en ijzer behoorlijk vast kan zitten wie weet er een oplossing