Bouwdepot

• Shar

Ik weet niet of mijn vraag hier gepast is maar ik stel hem toch maar..

Wij hebben een woning gekocht waar we het nodige aan willen doen, nu hebben we dus ook een bouwdepot opgenomen bij onze hypotheek.

Eind volgende maand moeten we tekenen en dan is alles rond. Nu lees ik allemaal verschillende verhalen op internet over het bouwdepot.

Zo moet je voor alles eerst de bonnen laten zien anders krijg je het bedrag niet op je rekening gestort. Maar moet je nu ook voor de meest kleine minder dure uitgaven bonnetje inleveren? Of kan het ook zo zijn dat je al wat geld van dit depot kan laten overmaken. Wij hebben een hypotheek bij de ABN

Dit is ons eerste koopwoning en dus niet bekend met dit alles.

MVG

• nico2

bij ons was het “eerst bonnetje, dan geld ”

• carola2

Ik denk dat het verstandig is om te kijken wat je allemaal ui het depot betalen wil.

Wij stuurden de grote rekeningen naar de bank en die werden dan rchtstreeks door de bank betaald.

Maak met iemand van de bank afspraken hoe je het gaat doen met de kleine bedragen.

Wij hebben nooit geen problemen gehad ,maar je kan je er ook niet alles uitbetalen, het moet wel te maken hebben met het project waar je geld voor leent.

Carola.

• Jacco

Een bouwdepot is bedoeld voor de verbouwing van onroerend goed waarop de hypotheek betrekking op heeft.

Dus een bankstel kan niet en een slot van een deur kan wel.

Alle bonnetjes bewaren en kopieren. Grote rekeningen kan de bank rechtsreeks betalen. Vraag eerst aan de, bv, aannemer of hij dat goed vind.

De bank heeft een declaratieformulier waarop je elk bonnetje/rekening moet opschrijven en een kopie van de bon/rekening moet erbij zitten. Opsturen en binnen een week staat het geld op je rekening. Als er minder dan 10% van je bouwdepot over is dan storten ze het rest bedrag vaak gelijk over naar je rekening. Maar dat is per bank verschillend.

Zo kan het dus zijn dat je een paar honderd bonnetjes van kleine bedragen mag opsturen. Leuk pakje papier.

• nomail

Alle goed bedoelde adviezen hier ten spijt, maar kan je dat niet gewoon aan je hypotheekverstrekker vragen? Het lijkt mij dat je daar zaken mee doet, en niet met de personen hier op het forum. Je hypotheekverstrekker kan je precies vertellen wat je allemaal mag en niet mag en wat de mogelijkheden zijn.

• henry

Gewoon een bon met grote aankoop inleveren van iemand die je goed kent.

Bank betaalt deze rekening aan jou uit.

Dan kun jij het besteden waar jij het voor wilt.

• Ruud

Beste Shar,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Op de website hypotheek staat handige informatie over dit onderwerp.

Succes.

Groetjes,

Ruud