gipsplaten plakken met constructielijm

  • jh kooijman

    Hallo,

    Ik wil graag het plavond in mijn woonkamer vernieuwen er zitten nu schroten tegen aan.

    Nu kan ik er raggelwerk tegen aan maken maar ik moet in een keiharde betonnen plafond,

    is het mogenlijk om de gipsplaten met constructielijm vast te zetten aan het beton.

    Het plafond is best wel vlak dus ik ben niet niet bang voor oneffen heden in mijn plafond.

    alle reactie is welkom

    b.v.d. janhenk

  • @$

    IK zou toch eerst rachelen. Deze kun je zeker met een constructielijm bv powerfix van patex. Dan kun je de platen schroeven. Want om de platen die aan de onderzijde een papierlaag hebben aleen daar aan op te hangen vind ik toch een beetje trikky. Ook zul je de platen langere tijd moeten ondersteunen want de lijm moet wel een poosje aantrekken.

    Succes!

  • nico

    Hangen de schrootjes niet aan rachels?? Of zitten die rechtstreeks aan het beton?

  • jh kooijman

    die hangen ook aan rachels maar die zitten niet echt stevig.als ik de schroten los haal komen de meeste los.

  • Hans

    Met constructielijm gaat dat zeker niet lukken. Hoe vervelend het ook is; de schroten moeten eraf. rachels erop en daar de gipsplaten op vastschroeven.

    Met een goede boorhamer en een doos slagpluggen is het zo gebeurd en nog een stuk goedkoper ook dan met constructielijm.

  • rinus

    Ik weet niet of je +/- 5 cm naar beneden kunt met je plafond en ik weet de afmetingen niet, maar in de meeste gevallen gebruiken wij z.g.n. metal studs, hierbij hoef je alleen maar rondom een metalen u balk op te hangen en daarin komen de metalen dragers om de 30 cm. geschoven

    Daar kun je heel gemakkelijk met gipsplaatschroeven je gips aan hangen

  • jh kooijman

    Die metal studs is dan geen prijzige oplossing? heb je daar toevallig prijzen van?

    Ik zal denk ik toch door de zure appel heen moeten bijten.

    Zal wel een paar uur boren worden, moet ik de rachels dan om de 50cm vast zetten of zo.

    Bedankt voor het mee denken

  • Hans

    Om de 60cm is het beste. Dat is ook de breedte van een gipsplaat

  • J N

    Kan ik gipsplaten verlijmen ophoutwol cementplaten  afm van de gips platen worden  100x260 cm. Kan ze volledig verlijmen. Zitten tussen de balken en die houden de H W C platen ook wwe tegen het betonnen plafon vast.

    De H W C platen zij geniet en geschroerfd