hoe trap schilderen?

• edwin

Hoe kan ik het beste mijn trap schilderen, zodanig dat deze zo min mogelijk slijtvlakken vertoont??

• Margriet

Goede, slijtvaste verf kopen. Vraag advies bij een verfspeciaalzaak. Zij kunnen er ook nog wat stroevigheid door mengen zodat je trap niet spiegelglad wordt.

De loopvlakken verf je meestal twee maal (na het gronden).

Begin altijd bovenaan. Anders zit je vast op je bovenverdieping. :) Je kunt ook om en om een tree schilderen zodat de trap in gebruik kan blijven.

Ik heb het zelf met goede acrylverf gedaan, dat is nog makkelijker. Dat tip je zo even bij als er een slijtplekje verschijnt.

Droogt razendsnel. De trap heeft hier al twee kleuren gehad en ik ben erg tevreden over de slijtage, zelfs met acrylverf.

Als je echt geen slijtage wilt kun je ook kiezen voor traptredes van traanplaat. (aluminiumkleur).

Gr. Margriet.

• willem

hoi edwin,ik doe zelf altijd als ik een houten trap schilder dan doe ik hem eerst in de grondverf,daarna voorlakken met sigma schakelverf en aflakken met sigma s2u glans of satin,treden 2 keer en tussen gronden en voorlak de naden kitten met acrylaatkit,succes