cv ketel blijft het huis op 22 graden houden

• Bram

Hallo,

Ik heb een 7 jaar oude Remeha 30 cv ketel. Hij doet het goed en valt niet in storing, maar als ik warm water pak dan blijft vrij lang een kraan en een vlam in de display van de thermostaat staan. Ook merk ik dat de verwarming dan aanslaat, terwijl we de thermostaat dan laag hebben staan. We hebben deze op 15 graden gezet, maar de temperatuur in de kamer blijft op 22 graden staan en soms op een warme dag loopt hij op door tot 24 graden.

Nu heb ik al eens gekeken naar de 3 weg klep, maar daar lijkt alles te functioneren. Dat grijze kastje (met die snoertjes eraan) klikt en doet en het witte piinnetje gaat heen en weer. Ik heb het kastje er ook al eens afgehaald, maar kan niks bijzonders zien.

Kan iemand mij vertellen of ik deze storing kan verhelpen, door zo'n nieuw grijs kastje te kopen of zit het dieper en moet ik een monteur?

In afwachting van jullie antwoord,

Groeten Bram

• rob

hoi bram het meest warschijnleke is toch dat je driewegklep niet goed overloopt iemand erbij halen lijkt me verstandig .

gr rob

• Bram

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie.

Nog even een vraagje(want ik ben toch en beetje eigenwijs): Is de driewegklep dat gedeelte waar die pin uitkomt?

Groeten Bram