Op 26–10-2009 heeft de firma paans uit Leerdam een reparatie uitgevoerd aan mijn verwarmingsketel. Ik had geen warm water meer en de oorzaak was snel gevonden. Het vervangen van het betreffende onderdeel ging echter niet van een leien dakje maar ik dacht dat het wel in orde zou komen. Toen de rekening ( € 186,24 ) kwam heb ik die ook per direct betaald.
Het warme water kwam weer maar tegelijkertijd ontstond er ook heel vaak een ratelend geluid bij het toestel. Daarop is een monteur gekomen die in eerste instantie niets kon vinden en dus zo weer weg was. Wederom gebeld met betreffende firma die dezelfde monteur weer langs stuurde en ditmaal vond hij de oorzaak. Het zat in een niet goed aansluitende klep die dan ging ratelen. Met een stukje tape dacht deze meneer de boel op te lossen. Helaas zonder resultaat.
Toen kwamen echter de facturen binnenrollen en de firma Paans meende mij te kunnen belasten met een factuur van € 31,86 . Uiteraard was ik het daar niet mee eens en heb gebeld met de service afdeling die mij een creditnota zou toesturen. Dat gebeurde ook maar vervolgens kreeg ik ook nog eens een nota voor het derde bezoek terwijl nu ook weer het gecrediteerde bedrag van € 31,86 in rekening werd gebracht . Weer gebeld met betreffende firma maar dit wist van geen wijken meer en wilde zelfs nu ook nog eens het bedrag van de tweede nota ontvangen ( ondanks de creditnota ) . Zo werd dus de nieuwe rekening € 99,28 . Waarbij ze “ uit coulance “ geen voorrijkosten in rekening brachten.
U zult begrijpen dat ik daar niet in mee wilde gaan. Nu blijven ze mij bestoken met herinneringen en ingebrekestellingen. Ik weiger uiteraard te betalen en gezien de ervaring is een telefonische toezegging van hun niets waard dus ik doe alles via de mail. Daar reageert men niet op.
U zult begrijpen dat ik het helemaal gehad heb met de firma en heb zelfs 2 maanden geleden een nieuwe verwarmingsketel moeten kopen. Ik eis daarom ook een deel van het betaalde bedrag van de eerste nota terug. Die nota bedroeg € 186,24 .
Wellicht kunt u mij helpen deze firma wat meer met de beentjes op de grond te krijgen.