Bij houtrotschade wordt regelmatig gekozen voor een radicale oplossing. Dat wil zeggen dat men overgaat tot het vervangen van het complete kozijn.
Maar men beseft vaak niet dat het onderhavige kozijn eigenlijk nog voor meer dan 95% in perfecte staat is.
Waarom dan deze goede onderdelen nu zomaar totaal vervangen.
Vanuit mijn professionel werkkring heb ik hier heel wat aandacht aan gegeven in de woningonderhoudsmarkt. Dat wil zeggen woningbouwverenigingen.woningstichtingen, VVE en onroerendgoed bezitters.
In de 70e jaren zijn er namenlijk systemen ontwikkeld om dergelijke houtrotschade op deskundige en gegarandeerde wijze te herstellen.
Deze systemen zijn inmiddels in de professionele onderhoudsmarkt gemeen goed geworden. Zowel schildersbedrijven als aannemer passen dit in hun onderhouds sysstemen toe.
MIjn grote vraag is waarom dit nog geen algemeen toepasbaar systeem is voor de eigenaar van de eigenwoning.De particulier huizenbezitter.
Vertrouwd men de kwaliteit niet.
Denkt men dat het een lapmiddeltje is.
Heeft men al negatieve ervaringen met soortgelijke producten uit de bouwmarkt.
Is men helemaal onbekend met de mogelijkheden.
Ik wil wel eens wat informatie van u hebben. Ik probeer met mijn eigen site(google maar eens op renohout) ook deze informatie te geven,maar krijgt te weinig respons. Hoe kan dat is mijn vraag.
Antwoorden van jullie kunnen me daarop helderheid verschaffen.