Wij willen zware MDFplanken ONZICHTBAAR aan de binnenmuur bevestigen. Bovendien moet de tv erop.
Hoe gaan we dit het beste doen?
Bedankt alvast!
Hallo ik ben Jan en heel mijn leven in de bouwwereld doorgebracht.
Aangaande de bevestiging van de zware planken het volgende: de muur waaraan de planken moeten worden bevestigd
is dat een stenen muur en welke dikte, dat is van belang voor de bevestiging.
Daar aangekoppeld zal ik proberen uit te leggen hoe de bevestiging het best kan worden gemaakt.
Gr. Jan.
hoi gerda
je kunt stokeinden in de muur schroeven (met pluggen uiteraard) m 10 is zwaar genoeg,ongeveer 6cm uitlaten steken.
in de mdf plaat gaatjes boren op de platte kant (wel goed aftekenen)
dan bruislijm in de gaatjes spuiten erop drukken en een nachtje laten drogen muurvast dan .
mdf 22 mm is dik genoeg
ik hoop dat je hier wat aan hebt gr rob
Hallo Gerda.
De dikte van de muur kan zijn 7 of 10 cm zijn afhankelijk van de draagfuntie.
Dan de planken,
Afhankelijk van de lengte van de planken, koop verlengde keilbouten rond 16 mm, het verlengstuk rond 10 mm lang 10 tot 15 cm, deze keilbouten gemiddeld 40 cm uit elkaar, en 10 cm uit de hoek van de bank de eerste aanbrengen.
De keilbouten met een goed passende boor in de muur boren een aanbrengen en borgen met bijgeleverde ring en moer. Dan het hart van de keilbout over brengen op de achterkant (smalle zijde) van de plank(en) daarin de 10 mm gaten boren, daarna de verlengstukken in de geboorde gaten aan brengen en met een rubberen hamer de planken op de juiste plaats kloppen .
Je zie wel het is nog een heel karwei maar met goed gereedschap en geduld moet het zeker lukken.
Succes met de werkzaamheden.
Vragen ??? dan Mailen.
Gr Jan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?