gaten in muren...help

• Milou

Hallo,

Mischien dat iemand mij advies kan geven omtrent het volgende:

Als ik gaten ga boren in de muren valt er meteen een heel stuk uit. Nu ik de boel wil opknappen is het misschien een idee het meteen aan te pakken, deze poreuse muren?

Mijn vragen zijn:

kan ik de muren bewerken met bv roodband of geelband?

Wat is het verschil?

Vallen er dan geen gaten meer in de muur als ik een klein gaatje wil boren?

Moet ik voorstrijk gebruiken?

Kan ik als de muren weer goed zijn er sierpleister op aan brengen?

Of moet ik hier ook voorstrijk eerst op smeren?

En nog maar 1 keer de vraag, valt er dan geen gat in als ik een klein gaatje wil boren?

Sorry voor al mijn vragen..maar zit hier echt mee hoe ik dit kan oplossen. Het huis is uit 1960.

Hoop dat de experst hier mij kunnen adviseren, daar zou ik heel blij mee zijn.

Groet, Trudy

• sander

Wat is het voor muur, Gips, steen of beton.

Waar boort u mee. Wat voor machine.

Voor beton gebruikt u een Boorhamer (Hilti in de volksmond)

Voor steen en gips gebruik je een gewone machine met een goede boor. Geen Gamma boor!

Je hoeft vaak in steen niet eens te kloppen! Maar dan kan je het beste een met een snoer gebruiken, omdat het toeren tal dan hoger ligt. Of je moet een prof, accu machine hebben

Altijd voorstrijk gebruiken voor je gaat stucen, maar het is beter om dat aan de stucadoor over te laten. Als je er geen ervaring mee hebt

• Milou

Bedankt voor het antwoord.

Een gat boren weet ik wel hoe dat gaat dus dat is niet het probleem.

De muren zijn gewoon niet super sterk bij 1 klein gaatje maken.

een stucadoor het laten doen ik weet dat dat kan….die mogelijkheid blijft altijd open

Ik wilde alleen maar wat antwoorden op mijn overige vragen…dacht dat daar het forum ook voor was.

Wat is het verschil tussen rood en goudband/geelband?

Kan ik dit zo op de muur smeren of moet hier ook eerst voorstrijk onder?

Als dat rood/goud of geelband er dan op zit kun je dan gewoon een gaatje boren zonder dat het afbrokkelt?

Voor het opbrengen van het sierpleister weet ik dat je voorstrijk moet gebruiken.

Dus graag nog even wat reacties.

De muren zijn van beton en andere van steen.

groet Trudy

• Sandra

Zet je klus eens op de volgende site: Vakman

Succes!

• sander

Google even op Knauf of wat dan ook voor het verschil in geel, goud en rood band.

Daar zal vast het een en ander staan, de meeste stukadoors gebruiken om een muur strak te krijgen MP75