zwart uitbetalen/ bouwdepot

  • Amber

    Hallo,

    Een belangrijke vraag: Wij hebben een oud huis gekocht, die helemaal opgeknapt moet worden. Nu is er bijvoorbeeld een elektricien die het wel zwart wil doen. Voor hem leuk, maar voor ons ook. Want dat betekent dat we weer wat meer aan andere dingen kunnen besteden.

    We hebben een bepaald budget in onze hypotheek opgenomen, waaruit de verbouwing betaald gaat worden. (verbouwingsdepot) We moeten dus elke keer bonnen overleggen, die vervolgens uitbetaald worden.

    Nou gaat iemand die zwartwerkt natuurlijk geen bonnen uitschrijven!

    Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe los je dat dan op?

  • Gerrit

    Er is maar één methode: uit de achterzak.

    Gerrit

  • gijs

    niet zwart betalen, maar gewoon wit.Krijg je van je bank een gepast bedrag per factuur, of een globaal bedrag per paar facturen?(bij mij het geval) verschil daartussen kan je zwarte klussen doen.

  • raymond

    Ik zou gewoon eens contact opnemen met de mensen die een eenmanszaak hebben.

    Is jullie electricien een zelfstandige?let er wel op dat als er iets gebeurd met het GAS,WATER,LICHT je wel ingedekt moet zijn met bonnen en over het algemeen kunnen de eenmanszaken je hier beter mee helpen.

    LET OP; GOEDKOOP IS VAAK DUURKOOP.

    zeker als er iets gebeurd en je moet aanspraak maken op de verzekering

  • klusnico

    haal de kassabonnetjes uit de prullenbak bij de Gamma

  • gijs

    juist dat vergat ik. ik vond een hele mooie. Maar goed, je kan geen klusbonnen van aangeschafte apparatuur meenemen lijkt mij.

  • Vogel

    gijs schreef:

    >

    > juist dat vergat ik. ik vond een hele mooie. Maar goed, je

    > kan geen klusbonnen van aangeschafte apparatuur meenemen

    > lijkt mij.

    - Vraag alle bouwmarktbonnen aan vrienden, familie, bekenden, collega's

    - Hiermee kan je versneld je bouwdepot leeghalen en het geld gebruiken waar je het zelf aan wilt uitgeven.

    - Ik heb apparatuur ook kunnen declareren in het bouwdepot.

  • gijs

    dus boormachine? etc? dacht dat dat niet mocht.

  • Lars

    Nee, boormachines e.d. mogen niet. Althans het mag natuurlijk wel maar dan is dat gedeelte dus niet meer aftrekbaar en daar gaat het juist om.

    Alles wat aan je huis vast zit mag maar geen losse inventaris.

    Dus een boormachine niet maar een afzuigkap, zonnescherm (mits vast geschroeft aan je huis) of CV-ketel wel.

    Succes!

  • sjors

    koop bij de gamma 20m2 tegels en breng ze weer terug. Bonnetje!