open haard op cv aansluiten

  • Robin Ruitenbeek

    Beste Bertus,

    Graag zou ik ook een tekening van je ontvangen voor het koppelen van een openhaard op het cv-circuit.

    Alvast bedankt!

  • sjak.castelijns

    Hoi Bertus

    Is het nog steeds mogelijk om aan zo'n prachtige tekening te komen van CV en open haard.

    Alvast bedankt voor de moeite

    Groetjes Sjak

  • danny271

    heb zelf een systeem gebouwd totaal kosten 2500 euro

    Hebben open haard verwijderd en er een hout kachel v geschikt voor verwarming van 25 radiatoren daarvoor terug geplaatst

    De aanvoer en de retour van de radiator van de woon keuken onder de vloer doorgezaagt en twee t koppelingen tussen geplaatst

    Hiervandaan met 2 pijpen 22mm naar de kachel gebracht en een cv pomp in de retour geplaatst

    In de bij keuken was een bad geijzer deze hebben we ook weggehaald en daarvoor in de plaats een gasboiler 120l met ingebouwde warmte wisselaar terug geplaatst

    Warmte wisselaar aangesloten op deaanvoer en retour van de ernaast staande cv ketel

    drukvat en overdruk ventiel ook verwijderd

    Op de zolder een open expansie vat geplaatst met overstort naar buiten

    In dit vat een automatisch vul sijsteem gebouwd door middel van een wc vlotter

    Wel een terugstag klep in de koudwater leiding plaatsen (is regel water maatschappij)

    Van de hoogste radiator een extra pijp naar buiten brengen boven het nivo van de vlotter

    Schemas kun je vinden google voor back boiler systems hebben wij ze ook vandaan

    Sites zij wel Engels

  • danny271

    open vat aansluiten op retour leiding

    overstort hoogste adiator ook op retour leiding

  • bert

    Marcel,

    Zou je me een tekening kunnen toesturen.

    Alvast bedankt.

    Bert

  • Edward

    Bertus,

    n.a.v. jouw bericht van 1 december 2008 (open haard aansluiten op CVsysteem en alle veiligheidseisen daarbij?

    Kun je een schema sturen of waar je het gekocht hebt naar erommers@hotmail.com?

    Alvast bedankt!

    Gr.,

    Edward

  • John

    Hallo Bertus,

    Gaarne ontvang ik je tekening van je systeem.

    Bij voorbaad dank,

    gr John

  • Ton

    Beste Bertus

    Is het mogelijk dat ik misschien ook een tekening van u kan krijgen, daar zal ik u heel dankbaar voor zijn.

    groetjes Ton

  • Martin

    Bertus,

    Ik ben erg geïnteresseerd in jouw tekening en bedrijf waar de installatie is gekocht.

    mvrgr,

    Martin

  • Melina

    Beste Bertus,

    Ik hoop dat je dit bericht nog aankrijgt. De interesse is duidelijk zeer groot! Ook ik deel de interesse in je tekening, maar wil ook even informeren naar die trek in de schoorsteen die zou verminderen… Hoe ervaar jij dit?

    En qua onderhoud van je schoorsteen??

    Bedankt alvast!!

    Groetjes

    Melina