Beste Bertus,
Ben erg benieuwd naar je tekening, ik ben zelf nu ook aan het bedenken wat ik kan gaan doen met mijn inbouw haard en cv installatie en om op een veilige manier samen te laten werken. zit zelf in de cv branche en heb al een klein ideetje hoe ik het eventueel zal gaan maken. Ik heb een dubbelwandige pijp lopen van de 1e etage naar het dak dit is een inox buis de buitenkant word ongeveer 60 graden maar de eerste 3 meter van de haard is een enkelwandige buis en die is veel heter maar daar kom ik niet meer bij deze is ook bekleed met brandwerend deken en korels. Ik heb op de 1e etage (stuk zolder) een t stuk gezet mocht ik willen schoonmaken van binnenuit dan kan dat, hierop wil eventueel een stuk enkelwandig op zetten van 50cm en daar omheen gaan wikkelen of te wel een soort wisselaar maken. en dan een klep tussen cv installatie en zelfgemaakte wisselaar maken met een groot buffervat water mocht het te heet worden. Ik zelf zit met een groot volume inhoud de cv ketel is 45kw dus heel snel heet worden doet het niet.Ik zou het liefst rond de 50 graden cv water eruit halen. ben benieuwd wat je er van vind en naar jouw tekening.
Groetjes Marco